Wednesday, April 15, 2009

penyu oh penyu...!



Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga hari ini lebih baik daripada semalam...amin


sejak kebelakangan ini aku tertarik dengan apa yang berlaku ke atas politik malaysia...
entah mengapa...
tapi aku sekadar ambil tahu sedikit...
tak nak ambil tahu banyak sangat...
buat pening kepala aku jek...
sekadar ambil tahu utk mengupdatekan fakta2 politik di kepala...
so klu berdebat pasal usul politik nanti senang la sikit...he3

entah mengapa...
aku sangat tertarik situasi politik di terengganu skrg...
Perak pun tak selesai2 lagi isunya...
timbul pula isu terbaru di terengganu...
iaitu isu undi tidak percaya terhadap MB
dan juga ugutan bunuh kepada 3 adun...

rentetan daripada itu...
10 adun tidak menghadari sidang persidangan dewan undangan negeri yang masuk hari kedua ketika itu...
mereka semua di katakan tidak hadir di percayai akibat daripada ugutan sms keatas 3 adun terbabit....

respon dato najib cukup mudah...
"ini bukan krisis besar"

pitam kejap aku dengar statment dato najib...
kes ugut bunuh dan undi tak percaya bukan krisis besar...
aiyoo...
krisis nie boleh jadi isu besar mcm perak gak kang klu tak di selesaikan awal2...
statement jahat aku pulak: ke najib anggap benda2 bunuh nie perkara biasa bagi beliau? hu3

tapi kan...
perasan atau tak...
time MB trganu nie jadi MB
kecoh gak tak setuju beliau jadi MB...
so bila naik PM baru...
timbul balik isu tak nak beliau jadi MB...
apa semua nie...?
apa ada dalang di sebalik semua ini...
adakah dari luar atau ada gunting dalam lipatan...?
atau...
datuk ahmad nie...
tak bagus jadi MB?
oppsss sory...bukan memfitnah...
Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Terengganu, Datuk Rosol Wahid berkata,yang MB ahmad...tidak begitu mesra dgn rakyat berbanding MB sebelumnya iaitu iaitu idris jusoh...
tapi orang kata jangan cepat percaya cakap org...
selagi kesahihan belum di depan mata...hu3


ehmmm...
walau apa pun yang terjadi...
sebagai orang yg bijak pandai dan di beri kepercayaan oleh rakyat...
maka selesaikanlah masalah ini dengan cepat jika betul ianya hanya krisis yang kecil...
jangan sampai melarat baru duk sibuk nak masuk campur...
tak pasal2...
sekejap je la merasa duk kat kerusi tue...
tak sempat nak panas buntut...he3

tapi sidang ketiga persidangan semalam sudah kembali penuh...
bagusla...

ok la...
aku berdoa agar politik malaysia kembali aman...
xtau la mcm mana nak capai Wawasan 2020 jika perkara sebegini jadi tumpuan utama...sedangkan banyak lagi agenda lain yang harus di lakukan demi rakyat yang tercinta...

till d end...
alif ba ta...





alif ba ta:
dengar cite...perlis pun ada masalah gak dalam kalangan umno...hu3 pe nak jadi lah....

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010