Saturday, April 4, 2009

sg.lembing in white

Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoha hari ini lebih baik dari semalam...amin

sg.lembing in white...
tajuk entri aku...
sebab trip kedua aku dan trip entah kali keberapa utk the remedy,the cactus,hidupku organik & patung cendana...he3 lagi2 patung cendana yang begitu obses akan sg.lembing...

so untuk memenuhi tugasan yang di berikan oleh patung cendana...maka aku mesti buat juga sebelum markah aku kena potong lagi sebab aku sorang je yang lambat update pasal sg.lembing in white nie...he3 sorry madam...

so...nie sedikit gambar...coz aku malas nak update byk2...sbb blog2 mereka sudah pun letak byk gambar ketika kitorang kat sana...klu nak tgk...buka la blog dorg k...




aku dengan roomet aku @ the remedy
aku paling suka gambar nie..
:)

berlatar belakangkan 'taman babilon' he3



kami berempat...sape yg paling tampan...? he3

nie la rupa patung cendana...chantek kan :)


kami berempat lagi....sume buat muka comel...
comel ke kaedahnya...hu3

dan sewaktu perjalanan kitorang ke sg.lembing...kami sempat menghasilkan satu puisi...he3


seperti pohon kering yang tidak berdaun,
seperti itu jugalah tandusnya hati ini,
mencari kedamaian diri,
yang hilang ditelan gerhana,
kerana padaku,damai itu ada pada senyummu.

sungai itu hampir kering airnya,
yang masih tidak mahu mengalir,
pecahkan saja empangan kepiluan itu,
agar sungai itu mampu mengalir,
dan pohon kering kembali menghijau.

angin bisikkan aku rindu semalam,
pada hangat dakapanmu,
bukan sengaja meragui bayumu,
aku cuma keliru pada desirmu.

ribut yang melanda hampir saja memusnahkan aku,
meniup kencang tubuhku jauh,
terdampar pada sudut dunia yang tidak pasti,
dan kehilangan pedoman diri.

wilayah ini walau jauh,sudah cukup menggembirakan aku,
kerana ia memberikan aku sejuta senyuman,
walaupun epiog cerita ini tidak sama,
aku masih lagi pelakon yang serupa.




till d end...
salam sayang
alif ba ta



alif ba ta: next trip nak pakai color pe lak mdm? he3 tapi aku mmg tak puas bgambar kat sana...sbb byk btol penghalang...sebab ptg tue tetiba ramai lak org dtg duk melawat kat sg.lembing tue...hu3 impian aku seterusnya...nak masuk lombong tue pulak....ha3 malam nie tgk la Majalah 3..ada cite pasal sg.lembing nie...pasti korang pun akan teruja...

11 pengkritk ceritera duniaku:

penjenayah.merah.jambu. said...

ceh..salam sayang.. *geli2*
hahahaha...
smart gile laa pic2 korang ni..
bersinar2 mate aku smpai hidung pun turut berdarah la tengok..
ni pakai kamera dslr ke?
next time pakai kale pink la..
mesti 'tampan' mcm awek klon kat lorong hj taib tu..muahahahaha..
pahni bleyhla register kat andrews model..gye dah ade,cume kurang tampan je..macamne nak tampan?haaa..itu yg kite taktao tuu! :P

amer @ ijjad said...

baru ku sadar dgn kemampuan komputer..manusia yang x brape nak lawa pon akan jadik lawa gak..ngeh3..
kalo jadik model bata ni laku beb kasot dorg..ngeh3..begaye..

addyaholix said...

cendana pernah janji nak bawa aku pergi sungai lembing!

dan aku masih tunggu!

Daoz said...

sape plg tampan?nak aku bg skema jwpn ke?haha..

da truth is xperlu dslr mahupun pgeditan gmbr,mmg kami sejak azali begitu menawan(kononnya),tampak menarik didlm mahupn di luar gmbr.

ps:stmnt puji diri ini tlh ditaja khas oleh the remedy.

pss:next time bg all black plak.

patungcendana said...

ok...potong gak 5% sebab overdue...nasib baik ada puisi tu...kalau tak lagi kurang markah...eh...gi la tengok talentime...best...banyak puisi kat dalam tu...hehehe...I gi tengok dgn best friend...

jumapx said...

to P.M.J
hahaha...aq rasa ko sorg je yg geli..
:P

xpe la..lambing biri2 mmg xleh nak kata syg kot...he3

kitorg pakai camera murah jek...xmampu nak dslr...hu3
tapi..kan ada technology...gunakan je la...edit apa2 yg patut...

klu ko nak boleh gak..aku edit bg bulu mata ko lentik...kalah abg ko punya he3

ehmmm.cadangan yg baik...color pink...mesti menangis mak nyah2 tgk kitorg kan...hu3

p/s: pergi la jumpa doktor sbb hidung ko tue aq tgk masih berdarah lagi...

lalalala~

jumapx said...

to ijad...
skrg kan zaman dah brubah...
si hodoh boleh jadi si cantek...he3 ehmmm..harap2 ada org yg sudi amik kitorg jd iklan kasut bata...ok la tu ekan...ha3

to addy...
cendana pun selalu cerita janjinya pada aku....he3

to daoz...
berang2 la ko...budget tampan la tue...
:p

to patung cendana...
ala xkesah pun kenang potong markah...5% je pun...tapi markah sy still tinggi dpd yg lain...he3 btol x mdm...ha3

penjenayah.merah.jambu. said...

kambing..
senior-junior?
apa ni tak paamlah..
*pura2*
aku tahulah aku penjenayah,semua org sebok nak cari aku..sepak laju2 kang baru tau..
tak yalah,tak mesra alam lah..
aku dahla pemalu..kau tu dah la kacak *muntah berdarah* hahahahahahaha

berani kau nak edit bulu mate kontot aku ni ye..esok aku letak bulu mata implan kasi panjang gila smpai boleh buat sapu lantai baru berdarah hidung kau..

p/s:aku pergi jumpe doktor,tp makin berdarah hidung aku,sebab doktor tu hensem wooo..kalah seribu kali aa kau dgn beliau :P

jumapx said...

to P.M.J
ko xfhm ek..?
xpe la...
aku tau 'kandang kambing' ko tu bkn besar mana pun...senang je nak knal mana 1....he3

penjenayah seorg pemalu?
oh tidak...
apa sudah jadi pada dunia...
ini satu penipuan....hu3

yer aku tau doktor tu hansem...tp ttp xdpt menandingi aku yg tampan...
(hansem dan tampan berbeza tau) hahahaha

vidadarisakura said...

ok..
pasni ambik gambar aku.
hee

jumapx said...

to vidadari...
ok jak bah...
ko mau posing di mana nie...
sdia jak aq tangkapkan gambarmu nnt...

ko kan vidadari...he3

Popular Posts

Popular Posts since May 2010