Thursday, May 21, 2009

baru blk dr berdebat....

Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga kebahagiaan sentiasa bersama kita...amin


hye semua...lama juga aku tidak update blog....lbh kurang 1 week jugak la...rasa mcm byk sgt nak cerita kat korang semua..namun masa selalu membuat aku tidak berkesempatan utk bercerita dan berkongsi dengan anda semua...

untuk pengetahuan anda semua..aku baru sahaja balik dari UTM,skudai...sebab aku ada pertandingan DEBAT PERDANA INTEGRITI 2009...di sana...banyak pengalaman yang aku dapat...nanti aku ceritakan di entri yang khas...penuh dgn cabaran dan dugaan...yang akhirnya mengajar aku erti sebuah perdebatan...

dan aku kembali ke UMP seperti biasa...menjalani short sem...dah dua hari aku tidak ke class di sebabkan ketika itu aku masih berada di bumi UTM...dan hari ni aku ke class...agak terkapai2 jugak la...nasib baik tak habis satu bab lagi dia ajar...baru hari ni dia habiskan...tapi aku kena banyak membaca lagi lepas nie...sebab aku rasa mcm byk juga aku tertinggal...

tadi juga lecture aku tu sebelum dia mengajar tanya kitorang...lepas study nie nak masuk bidang civil engineering bahagian mana...bila time aku...aku cakap kat dia...xnak jadi civil engineering...nak masuk dalam bidang penyiaran...tapi yang kelakarnya dia dengar aku nak jadi 'PERAGAWAN' hu3 dia tanya aku nape nak jadi peragawan...time tue aku tak dengar lagi yang dia ingat aku nak jadi peragawan...so aku pun jawab la...'tak semestinya jadi wartawan kena amik kos yang berkaitan wartawan kan...." lebih kurang mcm tue la aku jawab...lepas tu yang peliknya dia suru aku 'catwalk'...bila dia ckp mcm tu aku pun gelak la...lepas tue ckp kat dia yang aku nak jadi wartawan bukan 'peragawan' ha3 giler pe aku nak jadi model...dengan badan aku yang sekeping nie...hu3

tapi kan...dalam benak hati aku...ada juga harapan nak jadi engineer nie...cuma rasa takut tue ada dalam diri...bukan senang nak jadi engineer civil nie...besar tangunggjawabnya...aku sentiasa berdoa agar suatu hari nanti akan terbuka pintu hati aku utk menerima civil engineering ni dan akan menjadi seorang engineer yg berjaya...itulah harapan aku sebenarnya...tapi kalau ada peluang utk menceburi bidang penyiaran...aku tak kan lepaskan peluang...he3 nak sangat mengacar program sendiri...ataupun jadi pembaca berita...he3 berangan sangat aku...

hari nie aku dah tengok result sem lepas aku...alhamdulillah...semua lulus...pointer mcm biasa la...teruk tahap...entah la...tak tau nak kata tahap mana...mcm xblajar je aku nie...hu3 tapi apa yang penting sumenya lulus...amin..syukur sgt3...

di kesempatan ini aku nak wish tahniah kat DIA...sebab berjaya dapat dean list...tahniah atas usaha awk yang gigih...semoga terus berjaya pada masa yang akan datang...ini bukti kehadiran sy bukan penghalang utk awk berjaya...tapi kehadiran awk buat sy teruk la pulak...hu3 (gurau jek...) :p

ok lah...sampai sini saje...actually byk entri2 yang tertangguh...di sebabkan tiada masa sgt...busy dgn byk benda...hu3

nantikan je la entri yg akan datang k...especially utk entri debat integriti....he3

til d end...





p/s: hadirnya cinta dalam jiwa bukan penghalang atau pengacau utk kita berjaya pada masa depan...kadang2...ianya yang membuat kita terus berjaya.... : )

2 pengkritk ceritera duniaku:

sYafiQ said...

lor....ko de kat utm eh aritu?
aku bnyk kali beb g utm aritu...huhu
aku jmpe customer kat stu..tp xprasan pon bus ump

jumapx said...

a'ah...dari jumaat sampai selasa...
la ya ke...kitorang xnaik bus UMP...naik van jek....hu3 tu yg xnampak tue...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010