Tuesday, May 12, 2009

menjalani short sem....

Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga hari ini lebih baik daripada semalam...amin


hari ini adalah hari kedua aku menjalani short sem...terasa sangat lain bila pergi ke kuliah dalam keadaan hanya beberapa orang je...tak seperti waktu2 biasa...ramai student2 yang lalu lalang...berpusu-pusu ke class...

hari ini juga...hari perjumpaan bersama dekan untuk memberi penjelasan mengenai pembatalan subject computer programming untuk short sem nie. aku macam biasalah tak pergi pun penerangan tu. malas la nak pergi sekadar nak dengar penerangan mengapa subject tu di batalkan. lagi pun aku nak baca sikit yang lecture aku suruh baca semalam. tak pasal2 nanti dia tanya tak boleh pulak nak jawab. dah la dia asyik point kat aku je...

dan kelas aku untuk short sem nie semuanya akan bermula daripada pukul 12-1.30pm dari isnin ke khamis. maknanya aku akan menghadap muka lecture tue setiap hari hu3 tak pe la...demi untuk memudahkan aku pun pada masa akan datang...

balik kepada penerang pembatalan subject tue...budak2 ni kata di sebabkan oleh ada seorang insan nie yang beritahu kementerian pengajian tinggi untuk membatalkan subject tue...apa lagi sah2 la kementerian terus beritahu NC dan NC pun memberitahu dekan untuk membatalkan subject tue. ini mesti kerja nak cuti time short sem nie. dan yang menyakitkan hati aku, budak ni terlalu mementingkan diri sendiri tanpa pernah memikirkan kesan jangka panjang kepada pelajar2 lain terutamanya org seperti aku...dan akibat daripada tindakan beliau ini sem 2 tahun 3 nanti mesti jam kredit akan sangat pack nak mampus.

aku nak je jumpa budak tu siapa, sebab aku rasa tindakan dia sangat tidak munasabah. pentingkan diri sendiri tanpa pernah mengambil pendapat daripada semua pihak. aku akan tetap cari siapa budak tue sampai jumpa. kalau boleh aku nak letak gambar dia kat blog nie. muka orang yang pentingkan diri sendiri. benci betol!!!.

untuk rakan2 yang tahu siapa budak tu, sila bagi tau aku ek...nak sangat tau siapa budak nie...nak tahu apa penjelasan dia siap beritahu kementerian....so tak de la aku nanti buruk sangka terhadap dia dan menyumpah dia sampai ke mati....hu3

mengenai short sem aku nie, maka dengan batalnya subject computer programming ni aku hanya akan mengambil satu subject sahaja iaitu RC DESIGN 1. bukan untuk repeat atau membaiki markah tapi sebab baru nak ambil. supaya aku tak kan extend hu3 nasib baik lecture yang mengajar tu ok la juga...

tapi serius short sem nie aku tak boleh main2 di tambah dengan belajar subject ni dalam masa 2 bulan menyebabkan aku rasa cuak jugak...dah la tadi dia suru buat soalan TOS pun kitorang tercungap2 nak jawap sedangkan soalan dia senang je sebenarnya...siap dia leh senyum.. hu3 sebab kitorang lambat jawap...

ehmmm...baru dua hari class dah ada latihan yang dia suru buat....maka aku kena rushing dan tak leh leka...debat pulak khamis nie dah nak pergi UTM...so terpaksa la aku tak dtg class dia utk hari isnin n selasa....matilah aku...mesti banyak giler benda yang aku tinggal nanti...dah la dia kata akan mengajar laju...ehmmmm...nasib2...

esok pulak nak atau tak aku kena check out rumah....dah la tak leh nak stay rumah sama....M40...sayang sgt rumah nie...sebab tempat dia sangat best bagi aku....tapi nak buat mcm mana...KK2 nie dari blok B-M nak di gunakan utk junior yang akan datang sesi 09/10 nanti...so aku akan terus check ini rumah kitorg sem depan...iaitu N3....rumah sebelah felo....giler ko...duk rumah sebelah felo...dah la kitorang nie jenis kecoh je memanjang...tadi aku ngan daoz (roomet) aku pun gigih la melawat rumah tue...ingatkan ada orang rupanya dah kosong dah...tapi nauzubillah...teruk giler ruamh nie di kerjakan dgn bdk2 yang duduk sebelum nie...kotor tahap gaban dengan rumah berbau rokok...yang tak boleh blah...tandas dorang mcm tak pernah basuh selama setahun...kuning jek...jijik betul la budak2 nie...malam nie mungkin sesi gotong-royong membersihkan rumah tue...sesi transformasi la rumah tu nampaknya...he3

ok lah...sampai sini jek k...
aku pun rasanya mcm nak mengemas barang2 aku sikit....
dan esok adalah hari terkahir untuk duduk kat rumah M40 nie...hu3

jumpa lagi di entri yg akan datang....

11 pengkritk ceritera duniaku:

N a d said...

class ko start kol 12??
waaa...aku byk kol 8 taw...yew!!!8 pagy..tabah xtabah la aku bgn pagy2 taw...
tuhla...skrg xramai org,slalu je nmpk ko kt kefe...hahaha

jumapx said...

a'ah...
actually lecture tu yg sendiri tukar...jadual sebenar bkn mcm tue pun...he3

giler la kul 8...mmg kn tido awl la stiap ari hu3

xpe..aku tau ko tabah...
a'ah...tak lama leh kenal org2 yg slalu g cafe time short sem kan...he3

patungcendana said...

sebelah rumah felo?...ala tak leh la I nak lepak rumah u all lagi...huhuhu

pasal kelas time lunch...?

syIDek~ said...

giler selfish punyer budak..
kalo dapat kat aku..
mau ak kasik spell kat die jadik berus pencucik tandas automatik yang boley gerak senirik so boley la die cucik tandas rumah baru kowang tuh..
hehehehehe...

Mr Final said...

kuning.. kuning.... eerks!... nak melabur pon terbantut tgk gitu..yeay~

roy roches said...

sebenarnye fakulti & dekan tipu kite...bkn sbb kementerian suh batalkan..tapi sebab senat x luluskn coz fakulti degil x dgr arahan...jgn pandang sebelah mate je ye jumain...lihatlah sebaliknye juge

Raja Azrul said...

owh..sebelah umah felo ke?? takpe, abang ngan abang wan tetap akan datang gak..so jangan lupa, reserve tempat kami tau!!!

Apa-apapun, short sem ni best tahu!! UMP lengang je..takda orang. Yang seronok pulak tu..kita leh fokus pada subjek yang kita rasa susah...dan insyallah..boleh dapat a good pngk nanti!!

ファラ said...

saya pun amek short sem..
huk huk..isnin ni baru mula...

joegrimjow said...

klu la ade l;ecturer yg terasa
xke susah

WanHidayat said...

Salam....selamat bershort sem.....

Aja2 Fighting!!!

jumapx said...

to patung cendana...
a'ah mdm...sbelah ruma felo...ala felo tu bukannya slalu ada pun...hu3 dtg je dgn slumber...mcm xbiasa je kan....hu3

to syidek...
tau xpe...klu aku jumpa bdk2 tue...aku sumpah jd pencuci toilet harpik ke...leh terus bersihkan tandas yg dorang sendiri kotorkan...hu3

to mr.final...
tu la pasal...sabar je la...nasib baik la kitorg nie gigih membersihkan dan memutihkannya...he3

to roy roches...
la ada spekulasi lain lagi ke? satu ketidak telusan pada student...hu3

to abg raja...
ehmmm...sentiasa ada tempat utk abg raja n abg wan...he3
a'ah...betul2...short sem nie ada baiknya jugak...he3

to nama jepun yang tak dpt aku nak eja....he3
owh ya ke...slamat bershort sem gak...he3

to joe...
hu3 ko nak tau..hari tu sikit kantoi dgn lecture tue...sbb bdk kuliah kecohkan blog sy nie kat lecture tu...hu3

to abg dayat...
wslm...tq abg dayat...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010