Tuesday, May 26, 2009

short sem: minggu ke-3 @ 4..


Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga hari ini lebih baik daripada semalam...amin

sedar tak sedar...dah masuk minggu ke-3 dah aku study dalam short sem nie...walaupun sebenarnya minggu ke-4...sebab minggu 1 tue tak de kuliah katanya...so pembaziran masa selama seminggu pun berlaku...jangan lepas nie tak cukup masa sudah la...

dan mulai minggu nie aku dah rasa permulaan untuk kepala aku pening dengan semua kira2 dalam subject RC D 1 nie...hu3 tapi baru skrg aku dapat rasakan yang aku rupanya bakal seorang jurutera awam jika ada rezeki kelak...bayangkan la nak kira design beam dan slab tue....arghhh...pening kepala aku...tu baru start nak mengira...belum lagi bila dah masuk kerja2 kira yang complex...confirm makin kurus kering la aku mengira benda yg tak faham...hu3

tapi kan..yang kelakarnya bila subject nie aku belajar dalam bahasa melayu...so kitorang kenalah membiasakan diri dengan term2 dlm bm nie....kadang2 aku nak gelak bila baca term2 dlm bm nie...kalau dlm BI tu dah biasa la kan...tapi lecture nie kt nak biasakan kitorang dgn term2 bm...katanya la...sbb nnt kat site kebanyakan org guna term dlm BM...so aku pun ikut je la...yer la dia lagi berpengalaman...

dan perkataan yang sentiasa bermain di fikiran aku ialah...

  • puntiran
  • papak
  • rasuk
  • ricih

term2 nie la aku kena biasakan....dan klu korang nak tau term dlm BI...cari sendiri he3...so kitorang pun kenalah cepat biasakan diri...aku takut je bila dah biasa dgn term bm...nanti bila masuk exam...tak terjawab sebab dah terbiasa dgn term bm...sbb time exam dlm bi...matilah...aku mmg 'tak kering' sikit bila nak alih bahasa bm ke bi nie...bi ke bm tue ok la kan...hu3

ok lah...habis cerita pasal short sem aku...semalam aku ada show kat swiss garden hotel kuantan...show nie utk dinner conferrence pusat bahasa ump yg buat...international la...dengan latihan yang aku rasa tak cukup...akibatnya show malam tue sgt laha...persembahan yang paling teruk aku pernah buat...aku down giler...mcm dah xnak menari dah lepas nie...hu3 tapi nak buat mcm mn benda dah jadi...sok pulak show majlis peguam punya dinner kat hyatt hotel...nie show berbayar..so kenalah buat yg terbaik....semoag peristiwa semalam tak kan jadi lagi...

owh ya...tidak lupa jugak utk team debat UMP yang tengah berjuang di bumi ARAU...utk DEBAT TERBUKA ARAU 2009...semoga kejayaan akan sentiasa bersama kita...amin...owh ya..terlupa nak bagi tau kat korang....final exam aku untuk subject short sem nie jatuh pada 24 jun 2009...maka secara rasminya aku bagi tau kat sini yang aku boleh pergi ke DEBAT PERPADUAN 2009 di UNIMAS....yeah...happy giler aq bila dpt tau tarikh final exam nie tak klash dgn tarikh aku pergi debat...dapat jugak la aq pergi ke bumi kenyalang nanti...

dan aku rasa belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat hari guru buat semua guru2 yang pernah mengajar aku dari tadika sehinggalah ke hari ini...terima kasih kerana memberi ilmu kepada saya...semoga anda semua sentiasa di rahmati oleh ALLAH...




ucapan ini khas buat guru2 @ pensyarah2:

  • sk kinabutan tawau (tadika-darjah 6)
  • smk kinabutan tawau (form 1)
  • smk puchong utama (1) (form 2-3)
  • sm sains seremban (form 4-5)
  • kolej matrikulasi pulau pinang (06/07)
  • universiti malaysia pahang (2007 hingga skrg)
  • serta mereka2 yg memberi ilmu secara langsung dan tidak laangsung...


terima kasih atas ilmu anda semua....





p/s: rindu kat cikgu2 aku semua...hu3

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010