Monday, June 1, 2009

1 june....

Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga hari ini lebih baik daripada semalam...amin

1 june 2009...

cepat je masa berlalu...sedar tak sedar kita sekarang dalam pertengahan tahun 2009....dan semalam kakak aku telah pun selamat di ijab kabulkan dengan pasangan pilihan dia sendiri...rasa sedih dan sebak pun ada juga...yer la...dia satu2nya kakak aku...dan satu2nya adik-beradik perempuan aku....dialah tempat untuk aku mengadu selain mak aku...dan antara adik beradik aku...dialah yang paling aku rapat...banyak cerita yang selalu aku kongsi...suka dan duka aku....dialah yang selalu menaikkan semangat aku tatkala aku 'down'...dialah yang selalu mendoakan kejayaan aku dan adik beradik aku yang lain...dan dialah yang memberikan aku belanja tiap2 bulan...hu3

dan akhirnya...sekarang dia melalui fasa baru dalam hidupnya...menjadi seorang isteri kepada suaminya...mempunyai tanggungjawab besar untuk keluarga barunya...

dan sebenarnya...sehingga sekarang aku masih tak percaya yang akhirnya kakak aku seorang nie dah berkahwin sebenarnya...he3 betul jugak kata dia...yang dia kan berkahwin tatkala umurnya 28...pernah dulu aku selalu usik...bila lak dia akan berkahwin...dia kata tunggu umur dia 28 tahun...dan akhirnya...takdir betul2 menemukan jodoh untuknya tatkala dia berumur 28 tahun....amin...

apa yang menyedihkan aku lagi...lepas nie bila aku balik ke rumah nanti...mesti dah tak boleh nak borak dengan kakak aku..sebab dia akan tinggal kat setapak(kalau tak silap aku) kat rumah suami dia...hu3 tapi nasib baiklah anak buah aku duk sebelah je rumah aku...leh la jumpa dia selalu...terhibur jugak hati aku...rindu pulak kat dia...baru je sehari tak jumpa...tak pe...'daddy' balik minggu depan...so leh jumpa lagi...he3

semalam aku terpaksa balik ke UMP...sebab isnin aku ada class...sedih gak la meninggalkan majlis macam tue jek...dah la xramai family nak bantu sebab semuanya ada hal lain...abang aku yg atas aku lak...ptg tu juga terpaksa bertolak ke muar...sebab hari ni (1 june) dia dah start praktikal kat Majlis Perbandaran Muar (klu tak silap aku la)....so terpaksalah pak cik,mak cik aku n adik beradik aku di tambah dgn cousin2 aku yg tak ramai pun...bertungkus lumus buat kerja...hu3 alhamdulillah semuanya dah selesai pun...sabtu nie pulak kat sebelah lelaki pulak...kat kota tinggi,johor...so khamis nie aku kena balik la..harap2 time tue tak de la en.syamsul buat mid sem ke apa...sebab aku nak balik juga...hu3

ehmmm...apa2 pun...aku nak ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU buat kakak aku dan suaminya...semoga kekal hingga ke akhir hayat k...








alif ba ta: aku juga target kahwin bila umur dah masuk 28 tahun he3 gambar2 akan aku update nanti...

4 pengkritk ceritera duniaku:

patungcendana said...

selamat pengantin baru for your sis...semoga berkekalan ke anak cucu...

ps...I tak menyelam pun minum air gak...hehehe

jumapx said...

to patung...
tq mdm...(mcm sy je yg kahwin kan...he3)

ala u mmg...dtg KL xberitahu pun kan...klu tak leh jumpa then i jemput u pg rumah i...

p/s; hebat patung...tak menyelam pun leh minum air... :p

addyaholix said...

kalau nak target kahwin umur 28, maknanya aku ada masa lagi 2 tahun. damn!

jumapx said...

to addy...
hu3 2 tahun lagi sempat utk mengharap jodoh dtg utk diri sendiri...he3 ada masa lagi addy...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010