Thursday, June 11, 2009

indahnya matamu...

Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga hari-hari kita sentiasa bahagia di samping insan yang kita sayang..amin


hari ini lain dari hari-hari aku sebelumnya...sebab hari ini DIA kata nak datang UMP...so aku pun gembira la..sbb dapat juga melepaskan rindu dgn melihat wajahnya walaupun sekejap...hu3 tapi tak mengapa...yang penting dapat jumpa juga kan... :)

lebih kurang sebulan lebih tak jumpa....rindu tue tak yah nak ckp la kan...ehmm...bila berjauhan nie barulah aku faham...cinta jarak jauh tu mcm mn( bercinta ke kaedahnya? ha3)...tak de lah jauh mana pun kan...tapi sbb dia kat rumah..aku kat UMP...so kira jauh la kan...

barulah aku faham isi2 hati debaters yang bercinta tetapi kekasih jauh di mata...payah jugak rupanya....(kan abg najmi....he3) tapi kadang2 bila jarak kita dekat jek...mesti byk alasan yang kita buat bila nak jumpa...ada je kerja yang kita rasa perlu buat dahulu berbanding nak jumpa org yg kita syg kan...ehmmm...biasalah la tue...aku antara orangnya...sbb aku bukan jenis suka jumpa tiap2 hari...sbb aku nie cepat bosan...so aku suka klu sengaja tak jumpa DIA seminggu walaupun sebenarnya jarak kami tak jauh pun...naik basikal ke kk1 dr kk2 pun boleh...apatah lagi jalan kaki...(yerla..naik basikal je la aku mampu....nasib baik DIA tak pandang harta benda...fuhhh).....




tadi bila jumpa dia...first yang buat aku rasa terpaku (chewah...ayat tak leh blah...) bila tgk mata dia yang hazel tue (hazel ke? aku rasa la...) giler cair aku di buatnya...hurmmm...besnya kalau dapat tgk dan pandang mata DIA tiap2 hari....dan orgnya juga... : )

nie la org kata...dari mata jatuh ke hati...he3 tapi malangnya tadi DIA nak cepat...so tak leh la nak borak2 lama dgn DIA....hu3 tak dpt nak lepas rindu yang sudah membeku...ha3 (geli aku ayat nie....) ajak DIA hantar aku sok ke LLCT nak ke UNIMAS...tapi takut DIA tak de lak org nak amik dr UMP....hu3 tak pe lah...doakan kejayaan sy kat sana sudah....k

dan aku suka nak jawap entri kak mas tentang lampu merah n lampu hijau tue...


"kenapa tunggu lampu hijau kalau lampu merah selamanya"


aku menjawab dari segi UMUM la...aku rasalah...sebab ini pendapat aku...lumrah manusia...akan sentiasa menanti meskipun tahu...ianya tidak akan dapat untuk dimiliki....manusia sentiasa ingin memiliki dan ingin tahu...meski ianya di ruang batas waktu dan juga kemampuan....kerana manusia itu sifatnya degil...degil untuk mencuba...selagi ia terdaya...ehmmm...apalah aku merepek nie...tapikan...ada ke lampu merah selamanya dalam kehidupan ini? hu3

tapi aku suka untuk membuat lagi satu kenyataan...nak main bahasa juga mcm kak mas...he3




"kenapa membenci lampu merah sedangkan lampu hijau itu sentiasa ada"



ok...
til d end...
salam...







alif ba ta: hidup ini sentiasa ada ruang dan peluang...untuk mereka yang tahu...di mana ia...

8 pengkritk ceritera duniaku:

patungcendana said...

macam kat jalan raya je rasa...

lampu kuning takde?

merah tak semestinya merah
hijau tak semestinya hijau

warna kan ada banyak shades...:-)

srikandi_kasih said...

cinta jarak jauh memang memerlukan pengorbanan yang tinggi..
semoga terus bahagia dan menikmati kemanisan cinta...hu3..

g debat perpaduan??owhh..mewakili bumiputera sabah la kan..all d best!

jumapx said...

to patung cendana...
ehmmm...lampu kuning xde...sbb xmnarik...mdm skrg org cite lampu merah n lampu hijau jek...xyah nak cite lampu kuning lak...hu3

cuba utk memikirkan merah xsemestinya merah...hijau tak semestinya hijau...ehmmmm....


tp srikandi_kasih...
hu3 btol tue..cinta jarak jauh memerlukan pengorbanan yg tinggi...tp kt slalu lupa...cinta jarak dekat juga...lagi besar pengirbanan dia...hu3

a'ah...ko ndak pg ka? xkan la xwakil upsi kan...org hebat...he3

addyaholix said...

kau dalam mood cinta? cool kan? haha!

97 said...

aku rindu juge...

♥chentaMAYA™ said...

wah3!maen bahasa ye!hee~
bhgie ea!sy d0akan kalian gembire sntiase!

jumapx said...

to addy...
hahaha...mungkin kot...hahaha...mmg cool...:)

to 97...
yer la...kiranya ko dah lpas rindu la nie..siapa bercuti lg ke srwak kan...hu3 lg sronok...

to chentaMAYA...
tq...smoga kamu juga bahagia sentiasa k...

patungcendana said...

wah...macam berdebat je bidasan...:-P

Popular Posts

Popular Posts since May 2010