Thursday, June 11, 2009

ke bumi kenyalang..


Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga hari ini lebih baik daripada semalam...amin


hari ini alif ba ta akan terbang ke bumi kenyalang...bukan untuk bercuti2 malaysia...tapi melakukan satu tugas...tugas apa...? ha...tu yg kita tak tahu...

sebenarnya...alif ba ta akan ke bumi kenyalang atas dasar sebagai seorang pendebat...aku akan ke bumi kenyalang untuk menyertai pertandingan debat perpaduan dan integrasi nasional 2009 di UNIMAS,sarawak...

besar harapan universiti kepada team kali ini...dan pastinya ianya suatu beban yang amat berat untuk di pikul...kerana persediaan untuk debat perpaduan kali ini tidak begitu baik jika inginkan peluang untuk ke peringkat yg lebih tinggi...namun rezeki sentiasa ada di mana2 untuk mereka yang selalu berusaha dan berdoa untuk kejayaan itu...

semoga kepergiaan pasukan debat UMP kali ini akan membawa sesuatu yang boleh di banggkan...semoga persembahan debat kali ini dapat membuka mata universiti2 lain mahupun MADUM sendiri...

nama UMP di pentas debat harus di naikkan semula...tidak mahu ianya terkubur setelah penat bangkit setapak...sayang jika tunas yang sudah bercambah tidak mahu terus tumbuh subur....satu peluang yang sangat sayang jika tidak di teruskan dengan kejayaan yang mendatang...

meski dalam hati tidak meletakkan harapan yang tinggi namun tipulah sbg seorang pendebat tidak meletakkan sesuatu harapan...namun biarlah ianya menjadi simpanan dalam hati...kerana takut harapan itu tidak menjadi...diri ini juga yang berduka...itulah yang aku rasakan tatkala target untuk debat integriti 2009 tidak kesampaian...namun apakan daya...rezeki tiada ketika itu...

ok lah...sampai sini je nak update...doakan kejayaan pasukan debat UMP di debat perpaduan dan integriti nasional 2009....k

kalau dapat internet di UNIMAS...aku akan update jika ada kesempatan...

sekian...
salam...






alif ba ta: sempat lagi update...walaupun berada di ASTAKA UMP yang tercinta....bdk2 tarian dan teater tgh bt latihan...syidek lak duk berdiri kat seblah aku...sibuk jek...he3

5 pengkritk ceritera duniaku:

♥chentaMAYA™ said...

gud luck!

Saz-e-La said...

Gud Luck Jumain..semoga pasukan UMP akan bwk sumthing dr swak...at least tmpt ke3.. ;p

syIDek~ said...

eeley..
aku bg ko ilham nak menulis la..
sbb tuh duk sblh ko..
hehehe..
anyway, gud luck..
and
balek nnt bwk survenier..
hehe..

angahpikah said...

gud luuuuuuck.. wish untuk semua kat sana...

jumapx said...

thankz sume..doakan kejayaan kami k...

to syidek...ehmm ilham la sgt kan... :p insyallah klu aku ada budget yg byk....he3

Popular Posts

Popular Posts since May 2010