Wednesday, June 17, 2009

selesai debat perpaduan...

Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga kebahagiaan sentiasa bersama kita...amin


kini aku berada di UMP semula(17 jun 09)...semalam dalam kul 1.30am aku sampai di ump...letih menyeliputi badan aku...

sampai rumah jek...aku study sikit2...sebab kul 10 pagi aku ada test 1..study2 tak masuk pe benda pun...dalam kul 3 aku tidur sbb aku dah mengantuk tahap gaban dah....

pagi tu bangun lewat gak la...mungkin sebab terlalu penat...tu yg terlambat bgn...so dgn keadaan tak ready apa2 aku terus pg test pagi tue...1 soalan jek...tapi di sebabkan aku tak cukup buat latihan...maka haruslah jawap dgn 'laha' kan test tadi...lecture aku siap ckp lg...'nie g debat nie boleh jwp x nie...' aku hanya tersenyum...hu3 haruslah tak leh jwp....he3

selesai debat jek...aku,maoh n azim gigih ke bekelah...nak 'merendamkan' diri di sana...daoz n bdk2 senandika dah ada kat sana...so nie kiranya 1st time la aku pergi bekelah tue...





ingatkan dekat jek nak g mandinya..rupanya kena berjalan sejauh beberapa meter utk naik ke atas...spanjang perjalanan tue...kitorang sentiasa menimbulkan persoalan di minda...'mcm mana la syidek leh naik dgn slamat...he3' tapi mmg jauh giler nak jalan kaki lagi...dah la berbatu2...nasib baik aku gigih gak...bila nak sampai dah...leh pulak daoz n bdk senandika dah nak blk dah...laha sgt...utk tidak mengecewakan diri...maka aku,maoh n azim ttp gigih pg mandi manda gak...habut..walaupun kitorang bertiga je kat ats tue...yang ptg...dapat merendamkan diri...he3

balik jek...aku terus membongkangkan diri dgn tidor...mmg kepenatan terus hilang dibawa tidor yg lena...tapi badan aku tetap rasa sakit2 skrg nie...hu3

sok...ada pertandingan debat kepenggunaan 2009 kat UTHM....aku rasa mcm nak pergi jek...entah la...aku dah rasa seronok skrg ak pergi debat...sejak pergi debat perpaduan yg lepas...seronok sgt...mmg satu pengalaman yg tak mungkin akan aku lupakan...

mmg perpaduan kali ini mengeratkan lagi siratulrahim di antara pendebat2...itu yang aku nak...seronok dapat mengenali pendebat2 seluruh malaysia nie...semuanya hebat2...aku kagum dgn mereka semua...

dan aku rasa mcm nak pergi jek sok ke uthm...tapi mcm mn lak dgn projek subject short sem aku nie...hu3 kena hantar next week...dah la project group...tak kan aku nak tinggalkan pulak kan..nanti ada pulak mulut2 yg kata aku tak buat kerja...itu yg aku tak suka...tapi aku mmg nak pergi gak ke debat FOMCA nie...terasa gian sgt nak berdebat skrg nie...hu3

entah la...skrg nie byk sgt benda yg aku tgh fikir...hu3 hidup selalu sentiasa byk dugaan...dan bukanlah kehidupan jika dugaan itu tiada....habut...lalui je dgn tenang dan sabar....moga hidup ini selalu di redhai dan di rahmati olehNYA...amin

ok la...
aku perlu utk menenangkan fikiran aku skrg nie...


salam






alif ba ta: Debat Perpaduan best giler....he3

2 pengkritk ceritera duniaku:

syIDek~ said...

laha sgt..
mesti la aku boley naek dgn selamat..
haha..
tula..lambat sangat..
kalo x mesti boley bergumbira same2..
haha..

kumbang said...

kagum jugak dgn pendebat~~=)

Popular Posts

Popular Posts since May 2010