Monday, June 8, 2009

Senarai finalis ANUGERAH PLANET MUZIK 2009...


Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga hari ini lebih baik daripada semalam...amin

ketika aku asyik melayari internet...aku terbaca GUAMUZIK.com mengenai Stacy tercalon dalam APM2009...owh..baru aku tau..rupanya finalis APM2009 sudah pun keluar...

maka aku pun gigih search kat MR.G...nak cari senarai finalis...maka di bawah inilah senarai finalisnya...

tahniah aku ucapkan kepada semua finalis...dah tercalon tu kira bagus dah...dpd tak tersenarai langsung...

APM kali ini akan diadakan buat pertama kalinya di bumi jakarta pada 18th July 2009 nanti...so sesi mengundi dah pun boleh di lakukan...pilihla calon kegemaran anda untuk kategori popular...he3

berikut merupakan senarai finalis...


Persembahan Vokal Terbaik Dalam Lagu Untuk Artis Baru Lelaki (Best Vocal Performance In A Song By A New Male Artiste):

Afgan – Terima Kasih Cinta

Aizat – Hanya Kau Yang Mampu

Dirly – Sampai Ke Ujung Dunia

LoBow – Kau Cantik Hari Ini

Nubhan – Ada Untukmu

sentap juga nubhan boleh tercalon...tapi tahniah la aku ucapkan...dan tahniah juga utk aizat...dia mmg layak utk anugerah ini..dan aku rasa saingan antara aizat atau afghan je utk kategori ini...dirly & lobow tue aku tak kenal...sory..


Persembahan Vokal Terbaik Dalam Lagu Untuk Artis Baru Wanita (Best Vocal Performance In A Song By A New Female Artiste):

Aura Kasih – Mari Bercinta

Ayu – Hanya Di Mercu

Cinta Laura – Hey Baby!

Nana – Lafaz

Stacy – Aku Stacy

Yuna – Dan Sebenarnya

untuk kategori ini....nana seorg je yg aku tak kenal...yang lain tue aku kenal la jugak...dan semestinyalah aku harap stacy or yuna yang menang utk kategori ini...kagum kejap la yuna boleh masuk dlm kategori nie...tp dia mmg layak pun...ayu pun sama...kiranya vocal ayu pun bagus la sampai tercalon APM2009...tahniah ayu...tak menang pun xpe...


Persembahan Vokal Terbaik Dalam Lagu Untuk Duo / Kumpulan Baru (Best Vocal Performance In A Song By A New Duo / Group):

D’ Masiv – Cinta Ini Membunuhku

Hello – Ular Berbisa

Hujan – Pagi Yang Gelap

Kotak – Beraksi

ST12 – PU.S.PA.

untuk kategori nie..aku rasa saingan akan sengit antara hujan/ST12/D'masiv...sbb tiga2 kumpulan nie hebat...tapi klu boleh aku nak HUJAN OR ST12 yg menang...he3


Kolaborasi Terbaik Dalam Lagu (Best Collaboration In A Song):

Be’te – Dewiq Feat. Ipang

Bersamamu – Malique Feat. Dunia Arif

Hikayat Cintaku – Glenn Fredly Feat. Dewi Persik

KepadaNYA – Taufik Batisah Feat. Hady Mirza

Mantera Beradu – Malique Feat. M. Nasir

Sujud – Mawi Feat. KRU

untuk kategori nie...aku target antara mantera beradu ataupun sujud...yang lain tu aku rasa mcm xbgus jek...he3


Artis Lelaki Terbaik (Best Male Artiste):

Afgan – Confession No. 1

Aizat – Percubaan Pertama

Reshmonu – Harapan

Taufik Batisah – Suria Hatiku

Tompi – My Happy Life

saingan yang hebat juga sebenarnya...kelima2nya bagus...tapi klu aku juri...aku akan pilih aizat...


Artis Wanita Terbaik (Best Female Artiste):

Bunga Citra Lestari – Tentang Kamu

Misha Omar – Misha Omar

Mulan Jameela – Mulan Jameela

Nikki – Hawa

Siti Nurhaliza – Lentera Timur

la..haruslah datuk ct menang..klu tak menang tak taulah...sebab saingan utama dia tak de..klu kris dayanti ada..mesti sengit antara dua tue...tapi tahniah utk misha dan nikki...sbb turut tercalon gak...


Duo / Kumpulan Terbaik (Best Duo / Group):

Andra & The Backbone – Season 2

Hujan – Hujan

Kotak – Kedua

ST12 – PU.S.PA

Yovie & Nuno – The Special One

kategori yg sengit gak...aku tak kesah sape pun menang...tapi jangan band kotak tue la...sbb aku tak kenal dan aku rasa lagu2 dorg pun bkn best mana pun...hu3


Lagu Terbaik (Best Song):

Dia Milikku – Yovie & Nuno (The Special One)

Laskar Pelangi – Nidji (Laskar Pelangi Official Soundtrack)

Matahariku – Agnes Monica (Sacredly Agnezious)

Pagi Yang Gelap – Hujan (Hujan)

Terima Kasih Cinta – Afgan (Confession No. 1)

Terserah – Glenn Fredly (Glenn Fredly Private Collection)

dua lagu je aku tak pernah dgr...dia milikku & terserah...tapi aku rasa saingan sengit selain dua nie...dan aku tak kesah pun lagu mana yg menang...sbb semuanya mmg best...


Album Terbaik (Best Album):

Confession No. 1 – Afgan

Hujan – Hujan

Kedua – Kotak

Percubaan Pertama – Aizat

The Special One – Yovie & Nuno

sentap...ct tak tercalon pun...hu3 tapi tahniah utk hujan dan aizat sbb wakil msia...utk kategori ini...susah nak pilih sape yg menang...hu3


Artis Singapura Paling Popular (Most Popular Singapore Artiste):

Aliff Aziz

Didicazli

Fauzie Laily

Hady Mirza

Hyrul Anuar

Imran Ajmain

Merah

Nurun Nuwarrah

Sleeq

Taufik Batisah

The Sallys

Zaibaktian


yg aku kenal cuma alif aziz,imran ajmain,taufik,hady mira dan didicazli...dan aku rasa...mesti taufik or alif yg menang...tapi aku tak tau la klu tetiba yg nama2 yg aku tak kenal popular kan...hu3

Artis Malaysia Paling Popular (Most Popular Malaysian Artiste):

Aizat

Anuar Zain

Bunkface

Estranged

Faizal Tahir

Hujan

Mawi

Meet Uncle Hussein

Misha Omar

Siti Nurhaliza

Stacy

Yuna

hebat...banyak nama2 baru...kecuali ct dan mawi yg tiap2 tahun tercalon...tapi aku rasa pasti ada kejutan utk kategori ini...kita nantikan...


Artis Indonesia Paling Popular (Most Popular Indonesian Artiste):

Afgan

Agnes Monica

Bunga Citra Lestari

D’Masiv

Gita Gutawa

Hijau Daun

Kotak

Nidji

ST12

The Changcutters

Ungu

Yovie & Nuno

semuanya aku kenal kecuali hijau daun..so kiranya mmg dorg nie popular la kan...tapi aku tak leh nak teka sape yg plg popular...hu3


Artis Serantau Paling Popular (Most Popular Regional Artiste)

Singapore: AhliFiqir, Aliff Aziz, Hady Mirza & Taufik Batisah

Malaysia: Faizal Tahir, Hujan, Meet Uncle Hussein, Siti Nurhaliza

Indonesia: Afgan, Agnes Monica, Nidji, ST12

aku tak tau nape anugerah nie wujud...?


Lagu Singapura Paling Popular (Most Popular Singapore Song):

Andai – Merah

Berserah – Taufik Batisah

Gelora Jiwa – Raven

Impianku – Didicazli Feat. Sleeq

Kau Ingin Ku Miliki – Nurun Nuwarrah

Lafaz – Nana

Lelaki Baru – Zaibaktian

Novela Cinta – Ross Revalina

Pilihan Aku – Sleeq

Rela Setia – Didicazli

Sementara – Cradle

Teman Istimewa – Taufik Batisah

yang aku tau cuma lagu beserah jek...so aku rasa lagu tu la kot yg popular...he3


so...semua nie hanyalah tekaan aku semata-mata...apa2 pun nak wish god luck utk semua yg tercalon...

semoga dengan wujudnya anugerah ini dapat merapatkan lagi industri muzik nusantara...agar terus maju ke depan...

sekian...




alif ba ta: aku rasa mcm ct je artis yg senior dlm anugerah kali nie...hu3

2 pengkritk ceritera duniaku:

Syazwan Nizam said...

vote for ct ok... ct forever man..

jumapx said...

to syazwan...
insyallah...klu aq rajin he3

Popular Posts

Popular Posts since May 2010