Friday, July 3, 2009

1 july...

Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga kita sentiasa di murahkan rezeki & di panjangkan umur...amin

apa khabar semua...lebih kurang seminggu aku tidak mengupdate blog...lepas je pertandingan DEBAT PISZA di uitm dungun....aku terus kembali ke rumah untuk bertemu dengan family...

seronok akhirnya dapat bercuti setelah penat berada di bumi UMP utk menjalani short sem dan juga menghabiskan masa2 yang ada untuk berdebat....

dan sedar atau pun tidak...kini kita berada di bulan julai...bulan yang amat bermakna untuk aku...kerana pada 1 julai yang lepas maka genaplah umur aku menjejak 21 tahun...

owh...terlalu tua rasanya diri ini...angka 21 itu membuat aku sudah terasa dewasa...dan aku belum puas untuk merasai masa2 muda ku yang ada...orang kata bila dah umur bertambah, maka pemikiran juga harus seiring...malah tingkah laku juga harus berkelakuan matang...

tapi aku anggap semuanya itu, biarlah ianya datang dgn sendiri...kerana umur bukanlah lambang yang sebenar utk menentukan kematangan seseorang...cukup dgn kita melihat pemikiran dan tingkah lakunya...jangan pernah ada diskriminasi umur di dalam sekeliling kita...kerana bagi aku kita semua sama..cuma kadang2 kita perlu utk sedar diri dan masa...agar tiada mata yang memandang jelek akan kita...

menjejak kaki ke 21 bagi aku suatu yang tidak pernah aku duga...inilah orang kata...masa berlalu begitu pantas...sedar tak sedar nanti...kita sudah tua rupanya....semakin meningkat umur aku rasa semakin besar tanggungjawab...tanggungjawab kepada parents,pelajaran, kehidupan seharian....dan banyak lagi yang perlu utk aku bertanggungjawab...kerana aku tidak mahu dikatakn individu yang tidak bertanggungjawab atas apa yang aku lakukan...jika dulu org mungkin akan memaafkan...'tak mengapalah...dia muda lagi'...tapi skrg nie...rasanya semua perkara kena buat dengan betul2...tak boleh main2...katanya..he3

ehmmm...entahlah...satu je yang aku harap...semoga aku akan bertingkah laku sebagai seorang yang sudah berumur 21 tahun...

kepada mereka yang wish bufday aku...aku ucapkan jutaan terima kasih aku ucapkan...terima kasih kerana masih mengingati diri ini...cuma sorry utk yang wish kat no.tel maxis aku...sebab secara rasminya aku sudah tidak menggunakan no.tel itu...sebab skrg aku guna no.tel celcom...he3

nantilah klu aku ada masa aku msg korang k...utk beritahu no.tel celcom aku tue...sbb skrg nie aku selesa hanya rakan2 terdekat yg mengetahui no.tel tu...tapi sayang gak no.tel maxis tue...sejak dari form5 guna k...no. dia pun cantik...he3 tapi nak buat mcm mana...kekasih hati guna celcom...so terpaksa la guna celcom gak...opppsss...

next week dah start sem baru...tak sabar rasanya nak mulakan sem baru nie sebagai pelajar tahun 3...owh seniornya aku rasa...dan tak sabar juga nak jumpa junior2 debat dan kebudayaan yang baru...mcm mn lah perangai2 dorang nanti...harap2 dapat cari pelapis yang mantop...lagi2 junior debat...he3

ok lah...actually banyak nak cerita pasal aktiviti yang aku buat sepanjang cuti terutamanya pasal debat...banyak sgt pengalaman yang di timba...terutamanya utk menganalisis keupayaan diri dalam dunia debat itu sendiri...terlalu banyak yang perlu di perbaiki utk masa2 hadapan....

ehmmm...sampai sini je entri pertama utk bulan july nie...dan juga utk blogger yang baru menginjak umur 21 tahun...semoga penulisan aku pada masa akan datang lebih baik daripada sebelumnya....amin


sekian...
salam...




alif ba ta: terima kasih sekali lagi utk yang wish bufday aku pada 1 july lepas...saya sayang anda semua....

4 pengkritk ceritera duniaku:

addyaholix said...

salam hari lahir jumain. moga selalu peroleh yang terbaik!

Awan said...

hapy belated bufdayyyy!!!!!
weee~~~
=p

97 said...

hepy belated bday...

dari amy & isteri...hahaha!

vidadarisakura said...

hepi belated befday.

Popular Posts

Popular Posts since May 2010