Wednesday, July 15, 2009

pengorbanan...

Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga hari ini lebih baik daripada semalam...amin


dalam kehidupan ini....kadang2 kita perlu untuk berkorban pada sesuatu yang kita impikan...agar apa yang kita mahu menjadi realiti...

adalah amat bodoh bagi mereka yang mengimpikan sesuatu tetapi hanya berharap pada takdir dan rezeki tanpa sedikit atau secalit usaha berupa pengorbanan...

hidup ini sebenarnya adil...bagi mereka yang bersyukur....pengorbanan sebenarnya membawa kita ke jalan yang kita impikan...namun jangan pernah untuk berputus asa jika pengorbanan yang kita lakukan tidak berjaya kita realisasikan...

mungkin...bukan hari ini ianya menjadi realiti...mungkin esok atau lusa...ada lagi masa untuk kita terus berkorban atas apa yang kita impikan...

namun harus beringat...biar berkorban pada tempatnya...apa yang penting perkara utama dalam kehidupan seharian jangan pernah lupakan...

takut nanti...yang di kejar tak dapat...yang di kendung berciciran....

aku harap...PENGORBANAN aku untuk perjuangan kali ini aku harapkan akan membuahkan hasil...dan membuat mereka sedar....kami wujud dan berdiri sama tinggi dengan mereka...

masa terlalu banyak aku korbankan untuk perjuangan kali ni...hingga terkadang aku terfikir andai pengorbanan ini aku aplikasikan dalam pelajaran...pasti 4.00 di genggaman...

namun inilah yang membezakan perkara yang kita minat dan pelajari....apa yang penting bagi aku...kedua-dua nya mengajar aku erti kehidupan dan memberi aku ilmu pengetahuan yang aku rasa tidak ada pada mereka2 yang tidak pernah berjuang dalam perjuangan ini....

aku harap anda,kamu dan DIA mengerti....PERJUANGAN ini amat bermakna untuk aku...sudah tiba masanya...PERJUANGAN ini membuahkan hasil....bukan meletakkan hajat yang tinggi menggunung...cuma berharap usaha yang di lakukan setimpal dengan kejayaan yang dimiliki....tapi semuanya milikNYA...aku hanya hamba yang lemah...mampu berusaha dan berdoa...agar ianya menjadi realiti....satu perkara yang tidak mustahil....! insyallah...

doakan PENGORBANAN aku menjadi detik yang manis buat aku,mereka dan kamu semua....amin

titik







alif ba ta: tidak pernah aku berkorban untuk perjuangan ini sebesar yang aku lakukan kini... :)

5 pengkritk ceritera duniaku:

Diriku.... said...

org pertama comment,ok...!!!!hahaha...tetibe excited!
pengorbanan di susuli dgn usaha dan di sulami dgn doa akhirnye disudahi dgn tawakkal..insyaALLAH,dgn izinNYA, kejayaan akan tiba.
best of luck!!!

aLan said...

ko nk g berjuang kt palestin ke??

alhamdulillah..smoga bersama dgn para syuhada..

=p

patungcendana said...

semoga pengorbanan kali ini akan mendatangkan hasil...

good luck...:-)

chipsmore said...

setiap yg berlaku de hikmahnye ;)

MASITA MD SHAH said...

saya pasti awak akan dapat sesuatu tuk kali ni..

Aminn..

Popular Posts

Popular Posts since May 2010