Tuesday, August 25, 2009

4 & 5 ramadhan 1430..


Assalamualaikum & salam sejahtera...

salam ramadhan buat semua...;)



4 & 5 ramadhan...aku di uji di petang hari...dengan buat lab nie...lab highway...marshall test yang memenatkan dan memerlukan 4 hari utk menyelesaikannya....tension juga buat benda nie...tapi nak buat mcm mana...kena juga la buat...

penat tu jangan ckp la...aku balik ruma je lpas lab..terus membuta...berehat katanya...sambil menunggu utk berbuka puasa...he3

ok lah...aku malas nak bercerita panjang...so aku kongsi sdikit gambar2 yg aku amik...sebab aku rasa lab nie menarik juga...sbb ada sesi masak memasak...aku bukanlah pandai masak pun...nak kata kat rumah masuk kedapur tu boleh di bilang dgn jari bantu mak aku masak...hu3

gambar2 bawah nie nak buat sample je...nie pun amik masa 3 jam...hu3


1. utk step pertama
kita perlu menyediakan 3 size agregate...
namun
di sebabkan aggregate dah kurang...maka kitorang kenalah
buat sesi mengayak batu2...
bukan tepung ok...


2. ni lah mesin ayaknya...
menarikkan....


3. hasil setelah batu2 itu di ayak...
di asingkan mengikut size ok puan2...


4. lepas tue kita timbang mengikut
berapa gram yang di perlukan...


5. then, masukkan dalam acuan kek asphalt coklet
yg berbentuk silinder...


6. nie nak amik asphalt iaitu bahan utama...
dalam membuat kek asphalt coklet ok...
mmg hitam tgn main benda nie...hu3


7. ini tempat nak masak bahan2 tadi...
nak satukan semua bahan2...


8. jom masakkkk...


9. masak sehingga sebati ya puan2...
ko mampu goreng batu2...ha3


10. lepas dah masak dan ssebati...
terus masuk dalam acuan semula...
pastikan suhu lebih kurang 130c ke atas k...
sbb tak nak kek nie terus mengeras sebelum di compreskan...


11. inilah mesin utk compresskan...
kek asphalt coklet tadi...


12. inilah dia rupa setelah di compreskan...
biarkan dalam suhu bilik buat seketika...he3


13. lepas dah rasa...
kek tue sesuai utk di keluarkan...
maka keluarkanlah...ha3


14. ha...inilah rupa kek asphalt coklet...
menarikkan...
kalau nak rasa bolehlah...
tapi lepas tue jgn lupa pg klinik gigi ok...


15. dan yang tak boleh blah...
punyalah buat lab nie sampai ambil masa 4 hari....
rupa2nya...
nak test benda alah nie...
tak sampai pun 10 minit...aduh...
tension2...





tapi...aku bersyukur sangat lab nie akhirnya selamat juga di selesaikan...punyalah payah nak buat...hu3 skrg nie nak fikir buat lab report pulak...payah jugak nak kira result lab nie...hu3

ok lah...
til d end guys...

salam ramadhan 6~





alif ba ta: lab yang betul menguji kesabaran....lagi2 di bulan ramadhan yang mulia...hu3

4 pengkritk ceritera duniaku:

addyaholix said...

selamat makan kek jumain. haha!

+betterSINGLE+ said...

ape rsenye???hahahaa

wahyudi my said...

balik raya?

aza darla said...

jumain
bwat tag kt my blog :)
gracias

Popular Posts

Popular Posts since May 2010