Saturday, August 22, 2009

1 ramadhan 1430


hari ini kita melangkah
pada satu bulan mulia
untuk mencari sinar keredhaan
serta kerahmatan dariNYA

hari ini kita menjadi
umat yang patuh padaNYA
menahan segala yang bisa melemahkan jiwa
mengurangkan ganjaran dariNYA

hari ini kita bernafas
pada zarah udara yang suci
tanpa pendengki yang keji
yang sering menghasuti

hari ini
1 ramadhan
pembukaan yang menguji
siapa kita di mata tuhan
mampukah kita menjadi umat terbaik
dalam menempuhi fakulti ramadhan
yang mana akhirnya
ijazah ganjaran pahala menjadi genggaman
lantas menjadi amalan
pada hari-hari mendatang

tuhan
hari ini aku memohon
berikan aku kekuatan
menghadapi hari hari mulia ini

kuatkan hatiku
teguhkan imanku
gagahkan jiwaku
sucikan mindaku
agar aku bisa menjadi
umat terbaik...
amin








alif ba ta: salam 1 ramadhan buat semua...:)

4 pengkritk ceritera duniaku:

aLan said...

haa..slamt berpuasa utk ko..pstikan adengan fire menfire di dlm rumah N03 tu dikurang kan bg mengelakkan dari berkurangnye pahala puasa..haha

aLan said...

aku rasa mcm silap tulis je komen sblm ni..err..xpe la..aku btolkan blk..slmt menyambut ketibaan ramadhan almubarak..haa..usapan ttp sama..kurangkan adengan fire menfire ye..haha..

addyaholix said...

salam ramadhan al-mubarak jumain.

aku kecik hati masa aku datang kuantan, kau xde. haha!

patungcendana said...

amin...

selamat bersahur ju...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010