Wednesday, September 9, 2009

090909

Assalamualaikum & salam sejahtera...
salam ramadhan ke-19 buat semua muslimin...


sedar tak sedar...dah masuk 19 hari kita semua umat islam berada di bulan ramadhan yang mulia nie...tinggal lebih kurang 10 hari je lagi nak sambut hari raya...

lagu raya pun dah mula berkumandang di sana sini...menandakan raya dah semakin dekat...apa yang paling penting bagi aku skrg ialah...cuti raya dah semakin dekat...2 3 hari je lagi...maybe aku balik kerumah dalam hari jumaat kot...balik dengan aizat (bdk class aq a.k.a driver setia aku...he3) untung ada kawan mcm dia...(tetiba mengampu sekejap..ha3)

tapi yang memeningkan kepala aku skrg ialah kerja yang berlambak yang perlu di siapkan sebelum berangkat pulang...ehmm...rutin harian seorang pelajar tatkala nak dekat cuti...mesti di serabutkan dengan kerja or asgmnt yang berlambak....tension!

dan hari nie juga...adalah satu hari yang mempunyai tarikh yang sangat cantik bagi aku...


09.09.09



unik sgt....sekali je tarikh ni boleh keluar seumur hidupkan....mesti ramai org yang jadikan hari ini hari teristimewa dalam hidup mereka...

untuk pengetahuan anda semua...tarikh2 yang semuanya sama dari hari hingga ke tahun ini hanya boleh di dapati pada 3 tahun yang berikutnya lagi...iaitu 10.10.10, 11.11.11 dan 12.12.12....

wah mmg sesuai pilih tarikh untuk kahwin kan...hahaha....dan yang paling best bila dapat menimang cahaya mata pada tarikh nie...bertuah baby tu...:)

dan sebenarnya aku tak tau nak tulis apa kat entri nie...aku sebenrnya malam nie ada test hydrology...tapi di sebabkan otak aku dah pening...maka aku pun menulis la sedikit sebanyak kat blog nie...tanda aku kebosanan sudah...hu3



*update

owh ya hari nie sebenarnya HARI RADIO...ianya di sambut lebih kurang 16 stesen radio di malaysia...malaysia adalah negara ketiga yang menyambut HARI RADIO selepas Rusia & Kanada...ehmmm.menarik juga wujudnya HARI RADIO nie....yer la...sedar ataupun tidak RADIO banyak menyumbang dalam kehidupan seharian kita...

sumbangan yang paling ptg di kala bulan ramadhan nie ialah untuk mengetahui dan mendengar azan berkumandang di radio yang menandakan waktu buka...klu bukan radio yang mengumandangkan azan...mungkin ada antara kita yang was-was nak buka puasa kan....

teringat la time kecil dulu...bila lagu awie-bernafas dalam lumpur...aku mesti akan letak telinga aku kat speaker...tengok betapa gilernya aku terhadap music sejak kecil lagi...sbb tu suara aku ala2 Anuar zain (matilah perasan....hahaha)....

apa yang ptg...kita perlu utk mengadakan HARI RADIO ni bagi menghargai mereka yang berada di sebalik Radio...betul x?

tapi jangan sampai sume lak lepas nie nak buat HARI...HARI TV la...hari apa la...xpasal2 sume hari adalah hari-hari perayaan...HU3



ok la...
aku pun dah xtau nak tulis apa dah...
til d end....




manusia itu pada awalnya adalah fakir
yang membezakan kita ialah
sejauh mana kita memperkayakan diri
dengan keimanan pada Allah.





alif ba ta : sama -sama kita fikirkan....dan meningkatkan amalan kita...:)

1 pengkritk ceritera duniaku:

penjenayah merah jambu. said...

9.9.09 tak cantik.

13.13.2013 lagi cantik.
tapi mustahil.hesh...







selamat hari raya,maaf zahir je.
:P

Popular Posts

Popular Posts since May 2010