Wednesday, September 30, 2009

kembali semula....

Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga hari-hari kita bahagia hendaknya...amin...


sudah seminggu lebih selepas hari raya aku tidak update blog...lama juga...biasalah cuti-cuti2 nie mmg aku tak kan update blog...duk kat rumah merehatkan diri katanya...

so...seperti biasa...selepas cuti raya...pasti aktiviti harian kita semua kembali seperti biasa....yang student lagi kembali ke tempat menuntut ilmu...dan yang bekerja teruslah kembali ketempat kerja...

dan aku...balik UMP je...terus kena study...sebab hari selasa lepas aku ada test Highway engineering.....aku memang tak suka sikit kalau lepas cuti je ada test...sbb time kat rumah...bukannya study sgt pun...so alamatnya...study last minutelah 2 hari yang ada b4 test hari selasa tue....gigih study tu tak de la...aku mcm xde mood skit nak study...boleh lak kan xde mood....tapi aku gagahkan juga...kata nak jadi pelajar cemerlang sem nie....dean list la katanya...

ehmmm...tapi yang sedihnya...bila jawab test tue semalam...tention je rasanya...sbb ingatkan byk kira2...rupanya theory lg byk...sabar je la...apa lagi...pandai2 la mengayat...padahal merepek je aku jwb yg ptg aku confident...he3

apa yg ptg...dah lepas 1 azab....ada lagi satu...test utk computer programming yang aku sendiri pun tak tau la apa yang aku belajar...buat asggment pun guna formula "copy n paste" jek....tapi apa yang paling best bila time lab computer jek...mesti sume buka FACEBOOK...yang tak de akaun pun buat akaun...mmg jadi class FACEBOOK la...sengal betul...

sedar tak sedar...dah nak masuk bln 10 dah....lagi 1 bulan je lg br nak final exam....cuak jugak ni...sbb harapan utk sem ni utk naik pointer...azam la katanya...tapi semoga menjadi kenyataan la hendaknya...hu3

ha...ptg tadi aku tido lama giler....lepas balik dari lab terakhir utk sem nie...jalan2 jap ke expoconvo UMP...mmg laha....malu nak ckp...sedih btol...tapi apa aku kesah pun...so...tetiba bdk rumah aku ckp ada gempa bumi...so malaysia,singapura.thailand dan indonesia di beri amaran tsunami....aku pun gigih la bc paper td...kat samoa amerika...hampir 100 org dah mati sbb gelombang tsunami...hu3 di sumatera pulak...gempa bumi besar berlaku pada magnitud 7.9 sehingga menggegarkan dan meruntuhkan bangunan2 besar....sama2 lah kita berdoa...agar gelombang tsunami ke-2 tak kan melanda negara kita dan negara2 lain...amin

ni la org kata...bila tuhan menurunkan bala bencana...makannya...Dia mahu umatnya sedar...akan dosa2 yang pernah di lakukan...ianya sebenarnya sebagai peringatan...dunia ini sementara cuma...semoga hati hati kita sentiasa menyedari keadaan itu...

ok la...
sampai sini jek...







alif ba ta: aku baru je format laptop aku...giler ko virus dah beranak pinak kat laptop aku....hu3 tp thankz to maoh sbb tlg formatkan laptop aku...eh silap...thankz to kwn dia...ha3

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010