Friday, November 13, 2009

2nd Paper selesai...





alif ba ta:

alhamdulillah...syukur kepadaNYA aku panjatkan...atas mempermudahkan urusan aku untuk menjawab paper ke dua aku pagi tadi (jumaat,13 nov 09)...

terasa cuak jugak nak menduduki paper nie...sbb semakin byk baca...smakin byk yg aku rasa tak baca lagi...mmg terasa tertekan jugak smalam...yer la study last mint katanya...

tapi...aku syukur sbb aku boleh jwb semua soalan...time jwp tue takut jugak ada yg sangkut...namun jwb semua tak bermakna confident aku untuk betul semua tu tinggi...

mcm biasa...KESILAPAN di sana sini masih membelenggu diri...satu perkara yg teramat aku takuti...tatkalah sudah menjawab dgn baik...di sebaliknya KESILAPAN pula yang menghalang untuk menjadi yang terbaik....

namun..apa yg aku mampu buat...semua ke hendakNYA...apa yg penting aku sudah buat yg terbaik...dan seterusnya adalah hak NYA untuk menentukan aku berjaya ataupun tidak...

inilah salah satu masalah sistem pendidikan yang terlalu berorientasikan peperiksaan....kadang2 bukannya kita bodoh atau tidak tahu jawab...namun ada satu perkataan yang di gelar KESILAPAN yang menghalang kita untuk di katakan antara golongan2 PANDAI...yang mana masyarakat terlalu taksub dan berfikiran stereotype terhadap mereka2 yang berjaya semata-mata....yang biasa di tolak ke tepi sbb tak mencapai standard mereka...

aku cakap mcm nie bukan bermakna aku tak nak KEJAYAAN...manusia mana yang nak hidup dia di penuhi dgn kegagalan setiap hari....tapi kadang2 aku naik benci dengan mereka2 yg terlalu taksub untuk berjaya hingga lupa untuk bersama2 menuju kejayaan...nak berjaya bukan kerana niat nak belajar ilmu yg ALLAH turunkan kat muka bumi nie...tapi sebab nak tunjuk2 kat orang serta nak jadi bahan mulut masyarakat yg otak dorang dah di sistem dgn fikiran stereotype...bahawa dia tu pandai...wat da F!

ya...aku mmg emo skrg...emo dgn org2 yg bersikap seperti ini...lantaklah apa korang nak ckp...dan jgn pernah tanya aku siapa yg aku tujukan...? sbb aku tiada jawapan yg 'concrete'...!

apa yg ptg....aku sudah mencuba untuk menjadi yang terbaik atas segala usaha yg aku lakukan...tak perlu nak banding2 siapa yg lagi hebat...sbb semua ketentuan ALLAH...yg markah rendah bukan bermaksud dia bodoh...dan yang markah tinggi bukan bermaksud dia selamanya berjaya...kerana tuhan cipta kita dgn otak yg sama...cuma yg membezakan sejauh mana kita berfikir untuk memanfaatkannya...

ok lah...god luck utk kawan2 utk next paper seterusnya....hari isnin nie paper killer bg aku...STEEL & TIMBER DESIGN...

sekian...


3 pengkritk ceritera duniaku:

Adjla Hafizin said...

last paper bile?
gudlak eh.

jumapx said...

19nov..hu3
ok...god luck jugak bt kamu...

patungcendana said...

tabah...berapa paper lagi?

Popular Posts

Popular Posts since May 2010