Monday, November 16, 2009

3rd paper selesai~





alif ba ta;

sykur alhamdulillah..dengan izinNYA...maka selesai sudah paper ke-3 aku iaitu subject STEEL & TIMBER DESIGN....agak azab jugak la subject nie nak di u/kaji...namun aku mcm biasa...mengambil pendekatan NO TENSION semasa study LAST MINUTE....!

berbekalkan usaha yang last minute itu...aku masuk ke dewan peperiksaan dengan hati yang cukup cuak dan gementar...sbb aku rasakan ilmu di dada tak cukup lagi untuk menduduki paper nie hari nie...namun aku gagahkan jua...kerana aku harus tingkatkan KEYAKINAN aku pada tahap seLIMIT yang aku boleh untuk menduduki paper nie...

time aku tgh jwb paper nie...tak de perasaan langsung...aku buat je apa yang aku study dan ingat...keluarkan semampu yang boleh...dan bila kuar je dewan periksa...terus aku menarik nafas yang panjang...sbb paper nie sudah berakhir...yeah...

walaupun tak menjawab dgn sebaik mana...tapi aku bersyukur...kerana Tuhan mempermudahkan perjalanan exam aku utk paper nie...itu sudah memadai...semoga yang di usaha membuahkan hasil kan...

selesai cerita tentang paper ke-3 aku nie...tak byk benda pun nak cite...

cuma aku ada satu cerita yang menyentapkan aku...

tgh happy dah habis paper ke-3 nie...aku pun bk la e-comm/STD...nak cek memo la katanya...then aku terbaca 1 pengemuman...

Announcement
Category Student Activity 
Title KEPUTUSAN LAWATAN AKADEMIK KE LUAR NEGARA 2009
Message
ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA
SUKACITA DIMAKLUMKAN, SEBANYAK 5 PROGRAM LAWATAN AKADEMIK USAHASAMA ANTARA UNIVERSITI MALAYSIA PAHANG DAN UNIVERSITI RAKAN KERJASAMA LUAR NEGARA TELAH DIRANCANG SEBAGAIMANA KETETAPAN BERIKUT:
  • AMERIKA SYARIKAT
  • IRELAND
  • MESIR
  • AUSTRALIA
  • KOREA
  • (MASA DAN TEMPAT AKAN DIMAKLUMKAN )
SEHUBUNGAN DENGAN ITU, SERAMAI 50 ORANG PELAJAR TELAH DIPILIH UNTUK MENYERTAI PROGRAM TERSEBUT BERDASARKAN KEPADA KEPUTUSAN DUA SESI TEMUDUGA YANG TELAH DILAKSANAKAN.
BERIKUT ADALAH KEPUTUSAN SESI TEMUDUGA LAWATAN AKADEMIK KE LUAR NEGARA BAGI TAHUN 2009:
TAHNIAH DIUCAPKAN KEPADA SEMUA PELAJAR YANG TERPILIH UNTUK PROGRAM INI.KEPADA YANG TIDAK BERJAYA TERIMA KASIH DIATAS KERJASAMA YANG TELAH DIBERIKAN.
TERIMA KASIH
URL http://
Posted by NUR SHAHIDATUL AMIRAH BINTI RAMLI


maka...aku pun gigih klik KEPUTUSAN itu...nak tgk la sape2 yg berjaya pg kan..mana tau ada org2 yg aku kenal...leh la kirim ole2 dr sana kan...Law kok sin mmg ada cite kat aku pasal benda nie...dia minta gak benda nie...ADAM laha pun minta gak..propa jek...member aku sorg tue (Amir) mmg dah confirm pg Australia...dia dah kecohkan awal dah..sbb fakulti dia kuarkan snarai nama awal lagi...

tup..tup..tup..baca senarai nama...LAW KOK SIN berjaya dapat tempat untuk pergi MESIR...meriah jek...itu aku tak kesah lagi..tapi mmg makan hati jugak la...

then aku terus gigih membaca senarai 50 org yg terpilih...yang sentapnya...fakulti aku sume bdk final year...motif sgt..bacth aq xde...

lepas tue...aq scroll bawah skali...dah mmg aq agak..mamat nie confirm dpt punya...ADAM laha (mamat nie tak de blog...entah bila nak bt...so aq xleh nak link apa2 ha3)   tu berjaya terpilih jugak akhirnya...pergi USA...!

aku apa lagi...terus makan hati ayam berulam jantung pisang...

aku makan hati bkn sbb pe...dorg bertiga nie adalah bdk debater batch aq..(kecuali AMIR yang retire awal sbb terlalu diva...matilah..sorry amir = ) so..mcm ralat la...aku xsnarai kat dalam tue kan...sbb motip aq jek debater batch aq yg xtersenarai...kan...xglamour ke aq?

then aku berfikir2...motip aq xsnarai...so faktor utamanya...aku rasa fakulti aku hanya membuka peluang kepada Final Year jek kot...klu xsilap aq...tu pertama...

dan faktor yg aku rasa paling UTAMA ialah...aku tak kuat menCAPUB mcm dorang bertiga nie...dorang bertiga nie sangat fofular di kalangan staff dan jugak student..(ya ke? ) boleh la tahan (klu buat kiraan undian mcm ABPBH ..sah2 aq di tangga terakhir populariti aq..)...lagi2 si law kok sin tue...dah jd mcm S/U SULIT Dato' NC dah....opsss...terlebih sudah...he3

ehmmm...apa2 pun...aq wish korang dapat pergi sana dan pulang dgn selamat ek...dan apa yang penting harus bawakan aku ole2 k...tu yg ptg...jgn lupa...aq tuntut tau...klu korang rasa aku kwn baik korg...kena tunaikan...ha3 over sgt..mengugut...hu3

owh..aq sudah mengarut...nampak sgt aq keJELESAN yg teramat kan...lantak la..itu apa yg aku rasa..yg ptg aq sedar diri ha3

ok la..aq tidak mau rasa kejelesan aq semakin menular hingga ke jantung...cukup setakat di sini...sbb aq yakin...suatu hari nanti...rezeki itu ada jugak buat aku...sbb aq percaya pada rezeki yang ALLAH bagi akan ada jugak nanti...bila? itu urusanNYA...;)

till d end...

p/s: untung dpt pergi jln2 dgn FREE kan...hu3 nampak sgt niat aq ke lain...ha3

5 pengkritk ceritera duniaku:

ijau said...

xmengapa..

mungkin rezeki awk bekerja disana..
siapa tahu..

lgpun kalau sume pergi..
siapa y nak pegi royal..
makna mendalam x? hahaha

jumapx said...

to kak mas...
yes betul tue...
kena percaya pd rezeki kan...
he3 tau xpe...biarlah kita2 jek yg terus berjuang! sedih giler ayat...hu3

khai said...

tahniah!anda layak ke university of malay,PANTAI DALAM, MALAYSIA.hahahaha..sentap u olss~

-jamil=

law said...

propa sgt semua ni..tmbh2 mas..lg over..dpt tajaan kpt la..haha
jika de rezeki..ju nnt kita dpt sama2 kuar g country lain plak.. =)

Raja Azrul said...

sabar jer jumain....

bila ko dah keja, jangan kata UK, semua tempat ko leh pegi...

so...bawak-bawak ler bersabar.

Popular Posts

Popular Posts since May 2010