Saturday, November 21, 2009

selesai sudah~



Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga kebahagiaan sentiasa bersama kita...amin


Syukur alhamdulillah...sudah 2 hari aku rasa hari-hari aku kembali seperti biasa...seperti manusia biasa yang tidak perlu untuk menjadi 'pendrive' untuk terus berhadapan dengan segala fakta serta rumus yang perlu di simpan dan di keluarkan ketika berhadapan dengan sistem yang perlu untuk menilai sejauh mana kefahaman dan kepandaian untuk mengeluarkan segala apa yang di ingati di dalam minda...satu sistem yang perlu untuk di perbaiki...agar ianya menjadi satu sistem yang lebih berkualiti...

setelah tamatnya paper terakhir aku iaitu paper HYDROLOGY atau dalam bahasa melayunya....'kajian tentang air dan sumber air' maka secara rasmi aku sem ini sudah berakhir...maka selesai perjuangan aku untuk sem nie...sem 1 sesi 2009/2010...tamat...

namun sedikit terkilan dek kerana paper hydro nie tersangat lah susah...soalan 3,4 n 5 tu dapat la jawab dgn jayanya..kecuali soalan 1 dan 2...soalan yg ada teori aku tinggalkan terus....mmg cuak jugak paper nie...dah la masa kejadian..aku boleh terlupa bawa kat matrik aku..nasib baiklah ketua pengawas pn.roki yg baik hati tue....slamat aku tak di suruh balik ke rumah amik kad matrik...lagi pun time tue hujan kan...xkan la dia nak suru aku gigih amik kan...simpati la sikit...

dengan ini...aku hanya mampu berserah pada YANG MAHA ESA...agar sem ini aku dapat result yg memberangsangkan...insyallah...semuanya bergantung pada rezeki dan kehendaknya...sekurang2nya usaha aku untuk sem kali ini sangat gigih...(aku xkesah korg nak ckp pe...sbb aku tahu aku yang punya diri dan sejauh mana aku berusaha....)

selesai perjuangan yang satu ini...!

namun...aku ada lagi perjuangan kedua...perjuangan yang tersangatlah bermakna buat aku...kerana ini minat aku...minat yg sangat mendalam pada dunia ini...

dunia perdebatan...

dan awal bulan ini akan berlangsung DEBAT ROYAL 2009 bertempat di Bumi UM...

dan sekarang aku tengah gigih bertungkus lumus untuk memperbaiki diri...semoga debat kali ini ada sinar buat pasukan UMP...amin

aku tidak mahu bicara banyak tentang debat...kerana cerita debat harus di simpan dahulu...tunggu sehingga semuanya sudah selesai...barulah aku akan berkongsi bersama anda semua...

semoga anda semua mendoakan kejayaan perjuangan DEBAT ROYAL 2009 yang kali ke-3 aku lalui nanti...sudah masuk edisi ke-3...terasa diri ini macam baru semalam jek mengenali dunia debat...dan terlalu banyak lagi yang perlu untuk di perbaiki....serta ilmu yang belum di timba dan di aplikasi...huh...kerdilnya diri ini....

namun inilah debat yang tidak pernah sunyi dalam menjadi 'GURU' untuk mengajar tentang dunia...tentang dunia yang penuh dengan propaganda manusia...yang tidak pernah berhenti untuk memainkan watak masing2...sehingga ke plot terakhir kehidupan...

segalanya harus di teruskan...meskipun kadang2 ianya pahit untuk di telan....namun bukan itu menjadi persoalan...kerana PERJUANGAN ini menuntut pada mereka yang sudi untuk BERKORBAN...!

kerana menuju KEJAYAAN bukan semudah ABC mahupun semudah 123...kerana dalam mengenal ABC itu...kita perlu untuk menggabungkan huruf ini menjadi kata...dan menambah tolak 123....untuk mencari bilangan...itu belum lagi masuk kepada segala jenis rumus untuk mencari nilai penyelesaian...

KEJAYAAN itu juga tidak datang dengan hanya memetik jari...atau memejam mata kemudian celikkan...terus di hadapan kita...

KEJAYAAN itu hanya milik mereka yang BERUSAHA & BERANI untuk menghadapi TAKDIR yang perlu di lalui...sebelum bertemu dengan KEJAYAAN yang di idam2kan.....

kerana aku percaya...DUNIA INI ADA ADILNYA...kerana tuhanku itu MAHA ADIL...

semoga perjuangan ini menjadi memori yang terindah untuk aku kenang sehingga akhir hayat ku nanti...amin






p/s: maaf..entri ini terlalu berkias dengan bahasa yang berbelit2...

4 pengkritk ceritera duniaku:

♥chentaMAYA™ said...

slmt bcuti!
merdeka!yeeahh~

law said...

semoga kyjaan mengiringimu selalu.. =)

AHMADSUFI6177 REVO said...

wow broo... best la kau... dah abis paper yer?? hehhee...

ayways, gudluck in debat... ^_-

ijau said...

adakah semudah alif ba ta? hehehehe

good luck royal!!
wat yang terbaik!!!

Popular Posts

Popular Posts since May 2010