Tuesday, January 5, 2010

wajah baru

salam buat semua.....

untuk menyambut ulang tahun ke 2 blog aku ini...maka aku mengubah wajah blog aku sedikit....sebab bagi aku perlu untuk mengubahnya...bagi menaikkan lagi semangat aku untuk mengupdate blog...he3

aku harap layout nie sedap la mata memandang ek...

sedar tak sedar rupanya dah masuk 2 tahun aku menjadi blogger...terlalu banyak kenangan bersama blog ini...mengajar aku tentang dunia dan diri sendiri....

macam-macam pandangan dan kritikan yang aku terima...namun aku terima semua dgn positif...kerana aku tahu itu semua adalah untuk memperbaiki lagi apa yang kurang...

tak kurang juga yang mengeji...mengutuk dan sebagainya...aku telan saja...namun itu tidak pernah mematahkan semangat aku untuk terus menjadi seorang blogger...

kadang2 ada persolan yang timbul...katanya buat blog nie membazirkan masa yang ada...bagi aku itu fikiran mereka yang tidak pernah untuk memandang sesuatu itu dgn positif...kerana dengan blog inilah aku meluahkan rasa apa yang aku lihat,pandang dan dengar...dan melalui blog ini jugalah...segala kesedihan,kegembiraan aku...aku coretkan buat tatapan semua...dan melalui blog ini jugalah...mematangkan aku untuk berfikir sebagai manusia...bahkan aku mengenali ramai kawan2 yang boleh berkongsi rasa mengenai kehidupan....

bagi aku melalui itu...aku belajar byk perkara....yang aku rasa tidak akan dapat pada mereka yang tidak punya blog...sebab bagi aku...setiap perkara yang kita lakukan...pasti ada kelebihan yang akan membuat kita rasa berbaloi atas apa yang kita lakukan walaupun pada awlnya ianya di pandang sinis oleh sesetengah mereka yang punya fikiran cetek..

jika kita terlalu memikirkan orang lain...sampai ke sudah kita akan tetap menjadi orang yang tidak punya apa2....

ehmmm...aku rasa cukup sampai ke sini aku membebel kot....

dan untuk tahun 2010 ini...tahun yang penuh dengan tanggungjawab sbg seorang pelajar yang akan mengakhiri perjuangan sebagai seorang student di bumi UMP ini...sebab tahun depan kalau tidak ada aral melintang...aku akan praktikal dan menamatkan study aku....

maknanya hanya tinggal tahun ini saja ( sem nie dan sem depan) untuk aku menghadiri kuliah serta menghadap buku2 rujukan dan assignment/projek/mid sem/test/quiz....tak sabar rasanya melalui saat2 itu...

sem nie aku ada 18 jam kredit dan mulai sem ini juga aku kena membuat PROJEK SARJANA MUDA 1...cuak juga nak buat benda nie...dan sehingga sekarang aku masih mencari supervisor (lecturer) untuk handle aku dalam subject nie...dah jumpa dah lecturer yg aku nak...tp tak official lg la....hu3

ini adalah antara subject aku untuk sem nie...

ID AA07067 
Name MHD JUMAIN BIN MAPPLATI  
Course BAA - SARJANA MUDA KEJURUTERAAN AWAM  
Program 01 - IJAZAH SARJANA MUDA  
Faculty FTKA1000 - Fakulti Kejuruteraan Awam & Sumber Alam  

Registered Subjects for Semester : SEMESTER 2 SESSION 2009/2010 
  Subject Desc Group/Section Tutorial Group Credit Hours
1 BAA3312 BUILDING SERVICES & MAINTENANCE A33LB  2
2 BAA3941 ENGINEERING LABORATORY V A33LB  1
3 BAA3513 GEOTECHNICAL ENGINEERING A33LB  3
4 BAA3032 INFORMATION SYSTEM IN CIVIL ENGINEERING A33LB  2
5 UHF2031 JAPANESE FOR BEGINNERS A34LB  1
6 BAA3213 REINFORCED CONCRETE DESIGN II A33LB  A33TB  3
7 BAA3922 RESEARCH METHODOLOGY & PRE - PROJECT A33LB  2
8 UHS2011 SOFT SKILLS II 03  1
9 BAA2123 STRUCTURAL ANALYSIS ALG3B  3
  18
 



4 subject yang paling aku takutkan....iaitu SA,RCD2,GEOTECH dan PSM1....hu3 semoga aku mampu untuk melalui sem ini dengan jayanya...amin

dan yang paling bestnya aku class 4 hari jek...rabu xde class...yeah...

ok la...
aku rasa cukup sampai di sini saja...

wish me luck 4 dis sem k...:)

titik

1 pengkritk ceritera duniaku:

juzailah khairi said...

just go on your great work jumain..
i've been a loyal reader to your bloggie..hehehe
and all the best k for psm 1 and for the whole semester :)

Popular Posts

Popular Posts since May 2010