Monday, February 8, 2010

aktiviti tak BERTAMADUN


link ke blog ini...(klik sini)

PONGGAL

PONGGAL2...
satu program dianjurkan oleh JKI (Jawatan Kebudayaan India). Dengar cerita smlm, memang sosial habis aa...Dengan penari-penari yang xdpt digambarkan. Aku x kesah laa non-muslim, almasalahnya, si MUSLIM ni. Mana perginya maruah anda...??? xmalu ke akhlak y tiada beza dgn org non-muslim...?? hmm...pelik2...

Satu lagi, dah laa bercampur aduk lelaki Perempuan. Dh mcm kat panggung wayang..
HAAIIHH...Kompleks Sukan tu kan mahal harganya. Telah dicemari dgn program-program y tidak BERTAMADUN. APA DAH JADI PADA PENGURUSAN UMP...??? Pelik-pelik...

Heyy...kalo nk buat program mcm tu pun, jgn laa dlm UMP...TOLONG LAA...
UMP kan institusi ILMU, MANA PERGINYA PROGRAM-PROGRAM BERILMU...???MANA-MANA...??!!
PENGURUSAN UMP MMG X TELUS...TIDAK TELUS...!!!

HARAP, UMP sedarlah...Kalo nk progrm-program mcm nie pun, ikut laa GUIDELINE yang sepatutnya....KALO NK GLEMER PUN, JGN LAA GLEMER CARE MCM NIE...HAIIHH...

PROGRM NI ANJURAN KELAB KEBUDAYAAN & KESENIAN UMP pulak tu...adooii...
62 comments



alif ba ta:


di atas adalah entri kepada blog JOM SEMBANG KEDAI KOPI UMP...aku dapat buka blog ini sebab ada someone yg meninggalkan url blog nie di chatbox aku...


maka dengan hati ikhlas...aku pun gigih la buka blog nie...dan baca punya baca...aku sedikit kaget dgn entri di atas....


banyak persoalan yang timbul...apakah sebenarnya niat penulis blog ini menulis entri seperti itu? jika ingin menegur kesalahan seseorang...bukan begitu caranya...sangat keterlaluan...sepertinya hanya dia sahaja yang sempurna...dan sembarono sahaja menuduh itu ini...


keadaan inilah yang menyebabkan aku tidak setuju dengan penulis blog tersebut...kerana cara dia nak menegur kesalahan org seperti tidak beradab...main sedap mulut je nak cakap...tak takut kena saman or buang U sbb menimbulkan isu seperti ini...


kita punya cara yang betul utk menyuarakan sesuatu pendapat...bukan jadi pengecut dgn hanya menulis di ruangan maya ini...lagipun skrg nie setiap IPTA mempunyai Speaker conner yang mana melalui situlah kita boleh bersuara apa sahaja yang ingin kita suarakan...yang penting beradab dan tidak melanggar AUKU...


aku dah pun tegur penulis blog nie..supaya menulis dengan baik selepas ini...aku ingat teguran aku melalui komen di dengar...maksud aku tegur dia supaya memperbaiki ataupun memperbetulkan ayat dia di dalam entri di atas...agar apa yang beliau cuba sampaikan lebih jelas...dan tidak ada mana2 pihak yang akan terasa....


mudah sahaja...cuma penulis blog ini fikir yang dia berada pada satu pihak yang tersangat benar....aku rasa dia hanya mahukan populariti semata-mata...dengan menimbulkan cerita2 yang hangat ini....


apa2 pun...aku harap anda yang membaca dapat nilai sendiri...

semoga insan2 seperti itu dapat muhasabah diri..agar tidak mengulangi isu seperti ini....kadang2 kita rasa kita dah betul....dan menolak segala teguran org...sedangkan teguran itu utk memperbaiki kelemahan yang kita ada...


sekian...aku tak nak cakap byk...sbb aku sendiri pun punya kelemahan....sama2 lah kita saling tegur menegur...agar yang buruk jadi baik...dan yang baik akan terus jadi lebih baik... ; )






p/s: tak puas hati dgn penulis blog tersebut...sebab menyembunyikan IDENTITInya...tolong kepada siapa yang tahu siapa penulis blog tersebut...agar dapat inform kepada aku...kalau berani nak tulis dalam blog...jangan nak sembunyikan identiti...tunjukkan yang anda BERANI dgn mendedahkan siapa anda sebenarnya...

5 pengkritk ceritera duniaku:

Syafiq Kadiran said...

xpham tol ngn orang tu...
manusia...

nuRuLain_zAiNi said...

yes i agree

Diriku.... said...

sokong2...!!!

ini blog wirdah said...

takot doe nak taip entri mcm tu. tak pasal2 kene buang uni lak. hoho.

bad_blur said...

blog die dah diprivate kan..
takut la tu..
memang hampeh..
ok jer mlm tu pegi..
klu yg nak sosial tu atas diri sendiri la kan..
bukan slh pesta tu..
ade jer pegi tgok pesta tu..
pe da org yg tulis entry tu..
pastu private kan blog die..
nampak sgt pengecut.. huhu

Popular Posts

Popular Posts since May 2010