Sunday, February 21, 2010

kami sekadar~



alif ba ta:

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

aku kembali menulis untuk menunaikan janji aku pada entri yang lepas...untuk memberi jawapan apa status aku dgn DIA....

berangan betul aku kan..mcm la artis nak bagi tau status aq skrg apa...ala...nie pun sbb org duk asyik tanya...so aku mmg saje je nak tunggu masa yg sesuai...lagi pun sian jugak kat DIA...ada jugak yang menanya status dia skrg....ada hub. serius ke dgn aq ke just kawan jek...

memang seronok kan bercinta....dulu aku ingat bercinta nie menyusahkan je adalah...yer la kena sms 24/7 setiap hari...nak bagi tau bt pe skrg...segala2nya kena bg tau...yer la bercinta nie kenalah jujur...klu xjujur baik xyah bercinta namanya...

dulu aku siap kutuk lagi org2 yang tiap2 hari jumpa...tak bosan ke...tp aku dgn DIA mmg jarang juga jumpa...bila betul2 rindu baru jumpa..sbb itu kot prinsip aq...sbb aq nie jenis cepat bosan jugak...so aku xnak la jumpa slalu...tp slalu jugak la aq call n sms...klu bukan aku..dia yg gigih call...rindu katanya...ha3

tapi...aku nie satu je kelemahan aku...aku susah sikit bagi komitmen...lagi2 bila aku ada pertandingan debat dgn bila berada kat rumah...aku tak tahu kenapa...aku mesti jarang call or sms DIA...sampai merajuk DIA aku buat...tapi aku pujuk la jugak...

entahlah...aku bila pergi tournment debat mmg jarang sms or call DIA sebenarnya...aku mmg focus dgn debat..lagi2 jumpa member2 yg betul2 lama xjumpa...borak mmg xingat...sian jugak kat DIA kadang2...nasib baik DIA cuba untuk memahami...hu3

dan bila time cuti..sampai rumah jek...aku mesti jarang gak sms or call DIA....aku sendiri pun tak faham dgn diri sendiri...hu3 sian kat DIA...tapi aku cuba jugak la...slalu call n sms...aku cuba untuk jadi yang terbaik...; )

menjadi yang terbaik untuk mencintai seorang wanita teramat sukar bagi aku....kerana untuk mencintai seseorang...kita perlu untuk memberi komitmen yang cukup tinggi...agar insan yang kita sayangi dan cintai itu senantiasa di rasai di hargai dan juga di cintai....

dan sepanjang kami berkawan...sebenarnya....antara kami berdua hanyalah TEMAN TAPI MESRA...untuk sepanjang setahun kami berkenalan...kami cuba untuk mengenal hati budi masing2...kerana DIA punya prinsip utk tidak mahu terburu2....maka aku hanya mengikut sahaja...lagi pun aku juga belum cukup bersedia untuk terus pergi jauh dalam hubungan kami...kerana itu terbaik buat kami berdua....

sebab lepas nie...andai jodoh antara kami tak panjang...maka tiada hati yang akan terluka...bila hati sudah bertemu yang lain....kerana dalam usia begini....banyak perkara yang akan mengganggu dan mengoda jiwa...menyebabkan kita akan cepat berubah....

lagi pula...tatkala ini banyak perkara yang perlu untuk kami dahulukan...pelajaran adalah suatu perkara yang penting untuk di utamakan...kerana bagi aku masa untuk bercinta pasti akan tiba juga....dan time tue la...insyallah...aku akan memberikan sepenuh perhatian aku untuk cinta pula....

hidup ini kita perlu pandai untuk membahagikan masa...agar apa yang kita mahukan akan dapat satu persatu.....jangan terburu2 dalam melakukan sesuatu....kerana andai ianya sudah di takdirkan untuk kita...pastinya ianya akan datang juga menjadi milik kita....

dan...sejujurnya...aku tidak pernah untuk menghalang DIA untuk mencintai insan lain andai hati DIA sudah berjumpa dgn org lain...kerana DIA berhak untuk memilih siapa yang layak untuk di hatinya...ini prinsip aku...dan aku harap DIA juga begitu...dan apa yang penting...andai DIA sudah berjumpa yang lain..DIA perlu untuk memberitahu aku terlebih dahulu....agar aku tidak tertunggu2...dan begitu juga sebaliknya....

aku jenis percaya pada jodoh...andai takdir suratan sudah tertulis DIA milikku...maka pastinya DIA adalah jodoh ku yg sah...andai tiada jodoh antara kami...aku pasrah...kerana cinta tak boleh di paksa...

dan sepanjang kami menjadi TEMAN TAPI MESRA...aku rasa aku bukanlah seorg yang terbaik buat DIA....kerana aku rasa aku gagal untuk menjadi seorg lelaki yang mencintai seorg wanita dengan sepenuhnya...banyak yang perlu untuk aku perbaiki...

buat DIA...aku memohon seribu kemaafan andai sepanjang perkenalan kita...aku tidak menjadi seperti apa yang kamu mahukan...aku hanyalah seorang lelaki yang juga punya kelemahan...yang perlu untuk di ingatkan..dan juga perlu untuk di perbaiki...

semoga kamu memahaminya...; )

sesungguhnya...aku amat menyayangi kamu... ; )  
jangan pernah letih untuk menyintaiku~

dan aku nak korang dgr lagu nie...best~
juga buat DIA~



Naff- Tak Seindah Cinta Yang Semestinya~

Aku mencintaimu setulus hatiku
Aku menyayangimu dengan sepenuh jiwaku

Aku Mengasihimu sepanjang usiaku
Aku Menginginkanmu lebih dari apapun

Meski tak seindah yang kau mau
Tak sesempurna cinta yang semestinya
Namun aku mencintaimu
Sungguh mencintaimu

Begitu erat begitu lekat
Perasaanku kepadamu
Tak bisa ku hentikan
Tak mampu ku tepiskan










p/s: terover lak aku cerita pasal cerita peribadi aku nie....geli pulak rasanya...ha3

2 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010