Tuesday, March 2, 2010

Aduhai...adik Syafiah Humaira Sahari

 



alif ba ta:
tatkala dunia mula menunjukkan kebenciannya pada manusia....di saat itu jugalah....kejahilan sifat manusia semakin ketara....hingga hilang sifat kemanusiaan....

maka tidak mustahil...jika alam kini mahu mengakhiri hayatnya....kerana manusia juga sudah mula hilang kewarasan dalam diri...sedangkan sesama manusia sendiri kita tidak dapat menjadi insan yang berperikemanusiaan...apatah lagi dengan alam....satu persatu alam di musnahkan oleh tangan2 manusia sendiri....

oleh itu...jangan pernah menyalahkan takdir....andai alam mula menunjukkan belang....kerana ianya sewajarnya untuk kita yang tidak pernah sedar akan erti kehidupan...dan menjadi khalifah yang terbaik di muka bumiNya....

sedih dan terkilan...akan isu yang timbul ini...yg telah menggemparkan kita semua...seorang anak kecil yang tidak berdosa...di perlaku seperti haiwan yang tidak bernyawa...apa dosa dan salah?

sanggup di perlaku sebegitu hingga meninggal dunia...mana pergi sifat kemanusiaan kita...memperlakukan insan tak bernyawa seperti itu....sewajarnya yang bersalah di kenakan tindakan yang sewajarnya...kerana dia tidak layak menjadi manusia....

di pijak dan di tendang....!!!

mana pergi kewarasan akal? mana pergi sifat kasih sayang? mana pergi sifat2 kemanusiaan anda? 

dan mana pergi ketakutan pada Allah...rasanya baru je beberapa hari kita sambut Maulidur Rasul...namun tidak sedikitpun kita menghayati....mahupun mendalami....erti perjuangan Rasul yang kita sayangi.....namun cerita sebegini yang kita tatapkan....

sedih...anak yang tidak berdosa menjadi mangsa.....tak tahu apa nak cakap....biarlah Tuhan yang membalasnya....

semoga Roh adik Syafiah Humaira Sahari tenang di sana...amin


Al-fatihah~





p/s: anak adalah Anugerah paling berharga yang ALLAH beri kepada umatNya...

2 pengkritk ceritera duniaku:

angahpikah said...

betul2.. masa baca pasal ni memang geram sangat. Belasah budak yang trang tang tang tak berdaya nak lawan atuk umo 28.

Mak dia pun dah tau pakwe pemabuk, pasrah je nak kapel. Hantu ganja plak tu. Aisy.. donia donia

Mr Final said...

dgr citer nih kat berite.. rase nak sule jek laki tuh.. smpi mati

yg mak die pulak.. pon same!.. hish.. membara jek dgr briter tuh..


huhu.. sekian..


p/s: bgs jek ade blog jr2 yg sentias mengupdate perkara2 yg hendakk ditulis... sendiri adelah mood xreti menulis lagik~ :D

Popular Posts

Popular Posts since May 2010