Wednesday, March 3, 2010

lompat si katak lompat

 
*gambar sekadar hiasan



Alif ba ta:
dulu..formula ini adalah formula yang sangat di bangga2 kan oleh anwar....konon2nya....ramailah si 'katak' yang akan lompat parti...masuk ke parti dia...sambil menyanyi lagu katak si katak lompat.....

Al-kisahnya....impian yang di impikan tidak pun menjadi nyata....ibarat menunggu bulan jatuh ke riba....dan malangnya..isu liwatnya pula yang di jaja di sana sini..sedih dan kesian...xtau nak cakap pe dgn nasib anwar nie....siapalah yang dah mendajalkan dia kan...

namun...apa yang berlaku kini....formula ini pula berjaya di realisasikan oleh pihak kerajaan...apabila satu persatu org kuat PKR keluar parti....

maka...melompatlah...si katak kodok masuk ke kandang yang lebih selesa dan selamat...sehingga satu negeri sudah pun pulang ke gagang....tersenyum lebar la mereka2 semua...

khabarnya....adalah lagi beberapa ekor katak kodok yang bakal melompat2 sambil menyanyi lagu si katak lompat dengan hati yang gembira....mungkin ada lagi negeri yang bakal pulang gagang semula.....jika formula ini berterusan....

makan hatilah si pembuat formula nie...penat dia memikirkan siang dan malam...mcm mana nak menaiki takhta....dan menuntut keadilan rakyat katanya....alih2...org lain yang berjaya membuat formula nie jadi kenyataan...

tak mengapa....pasti akan ada hikmahnya...kadang2 sesuatu yg kita cipta bukan utk kepentingan kita sendiri...tetapi org lain jugak....(ada kaitan ke statment aq nie? )....

semoga...aktivit lompat melompat nie tidak menjadi budaya...kalau macam tue...baik tak payah rakyat gigih turun mengundi...sian kat mereka yang mengundi berdasarkan PARTI semata2....sedarlah diri sikit...anda tercalon jd wakil rakyat utk bertanding tue atas tiket parti mana...maka teruslah berbakti untuk parti tersebut....dan kena fikir juga rakyat yang mengundi bukan di sebabkan anda...tetapi di sebabkan oleh kepercayaan terhadap parti yang anda tandingi....

jangan jadi seperti katak.....yang boleh hidup darat dan di air....suka hati dia je nak hidup di mana....jadilah seperti ikan di laut...semasin mana pun air laut tue...ikan tetap tidak di pengaharui oleh kemasinan air laut tue....

di akhir kata....semoga politik malaysia kembali kepada udara politik yang lebih telus dan adil...agar rakyat tidak pernah tertipu oleh wakil yang telah mereka pilih untuk menyampaikan suara rakyat....

sekian





p/s: kalau lah betul ada sesetengah parti dari kerajaan melompat parti beramai2...mcm mana lah keadaan malaysia time tue kan....hu3



0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010