Thursday, May 20, 2010

berita dari PDSZA 2010

 *gambar PDSZA 2009


Salam...

Alhamdulillah...syukur ke hadratNYA kerana memberi kesempatan untuk diri ini pergi ke bumi dungun...untuk menyertai pertandingan debat piala sultan zainal abidin 2010...

seperti biasa....harapan yang di bawa tidak lah begitu tinggi....sekadar untuk menambahkan lagi ilmu di dada dan mempelajari apa  yang kurang dalam diri ini...

buat kali ke-2 aku menyertai debat PDSZA ini...dan untuk kali ke-2 juga aku menggalas beban untuk bersama adik2 debat UMP untuk berjuang di bumi dungun...

beban dan tanggungjawab itulah yang aku pikul untuk sama2 mengutip secubit pengalaman dalam debat bersama junior debat aku iaitu helmi,qama dan arni...

tiada istilah tua atau muda...bagi aku kedatangan aku ke debat PDSZA ini adalah untuk mengutip pengalaman dan memperbaiki diri...bukan untuk mengejar kemenangan semata-mata...biarlah ada yg mengata aku tak sedar diri...untuk menyertai debat kali ini...tapi bagi aku...aku belum cukup bagus untuk tidak berdebat lagi...kerana byk kelemahan dalam diri yang harus di perbaiki...

syukur...tuhan memberi aku peluang....apabila team yang aku bawa bersama-sama junior aku ini berjaya memenangi 4 pusingan...dan berada di ranking ke-7...lantas melayakkan pasukan kami ke suku akhir....pencapaian yg lebih baik daripada tahun lepas...alhamdulillah....

namun sayangnya...dek kerana gugup buat pertama kalinya...junior aku sdikit flop...menyebabkan persembahan mereka sedikit terganggu...tidak mengapalah...kami tersungkur di suku akhir...di kalahkan dengan pasukan UDM...tapi akhirnya...aku dapat jugak best speaker ketika suku tue...he3

namun aku berasa bangga dengan team aku..iaitu junior2 aku....helmi,qama n arnie....kerana menunjukkan persembahan yg baik ketika di PDSZA 2010...tahniah buat helmi yg dapat ranking ke-3 keseluruhan dan 3 kali best speaker pusingan...tahniah jugak buat qama yang sgt membuat aku kagum...berusaha lagi utk memperbaiki diri....pasti kejayaan akan menjadi milik kita...buat arni...tahniah sbb memberi kerjasama yang sepenuhnya walaupun hanya masuk team sekali...kau sebenarnya dah bagus...cuma perlu lebih yakin...teruskanlah berdebat....k

sesungguhnya...debat PDSZA 2010 kali ini meninggalkan seribu kenangan buat aku...dan ini adalah debat PDSZA terakhir aku....sbb tahun depan dah praktikal...hu3

dan tahniah juga buat team A UMP yang mana turut layak ke suku akhir...tapi menerima nasib yg sama dengan team aku...tak mengapa...kita dah buat yg terbaik..mungkin rezeki tidak memihak kepada kita...

buat team BI...tahniah kerana berjaya keperingkat akhir...walaupun tewas dan tidak berjaya membawa piala pusingan untuk kesekian kalinya....namun kita semua sudah berusaha yg sehabis baik....k

Good luck buat Arau Open 2010 yang berlangsung di Uitm Arau Perlis...20-25 mei2010....sedih juga tak dapat nak join sekali sebab ada hal yg tak dapat nak di elakkan...hu3

sekian...



prasasti jiwa; xsempat jumpa kak mas petang td...hu3 sedih pulak...xdpt dah nk gelak ketawa bergurau senda...dah dalam debat...semoga kak mas berjaya di dunia luar sana yg menjanjikan dugaan yg lagi besar...good luck kak mas...klu free selalu la datang ke UMP berjumpa dgn keluarga debat ek ; ) ijau itu sentiasa buat org yg comel...hahaha

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010