Saturday, June 12, 2010

ku tak bisa








Jaclyn Victor-Ku Tak Bisa

benarkah itu cinta
cinta yang ku cari
jika benarlah ia ku bersyukur
saat ku bersamamu sungguh ku hargai
kau penawar segala deritaku
sungguhku tak menyangka
ini semua terjadi
namun ku rela pemergianmu

ku tak bisa melupakan
kisah cinta kau dan aku
ku tak bisa menyayangi
selain dirimu
ku tak bisa menghadapi
hari mendatang tanpamu
ku tahu ini benar berlaku
inilah kenyataannya

kutabahkan hati ini
ku mohon padamu
berikanku kekuatan mengharunginya
ini semua terjadi takdir yang menentukan
kukuatkan semangat untuk meneruskan
sungguh ku tak menyangka ini semua terjadi
namun ku rela pemergian mu

ku redha apa yang berlaku
berikanku petunjuk agar ku sejahtera



Prasasti Jiwa:

lagu Ku Tak Bisa ini adalah single lagu dalam album terbaru Jaclyn...melodi dan liriknya sangat masuk ke dalam jiwa aku...memang best...aku dengar banyak kali pun tak bosan...

kawalan vocal jac dalam lagu ini sangat baik...aku boleh beri 5 bintang untuk vocal jac....cara nyanyian jac juga mmg lain dari lain...dan aku pasti lagu ini bukan senang nak di nyanyikan oleh mereka yang tidak mempunyai vocal yang mantap macam jac...dan tahniah buat jac sebab berjaya menjadikan lagu ini menjadi betol2 hanya hak miliknya...seperti lagu Gemilang....yang aku rasa sehingga sekarang tiada seorang pun yang aku rasa sesuai untuk menyanyikan lagu Gemilang selain Jac...

sesungguhnya Jac adalah artis yang mempunyai classnya yang tersendiri....dan tiada siapa yang dapat menyangkal kehebatan dan kemantapan vocal jac....serendah-rendah suara hinggalah setinggi-tinggi nota lagu Jac boleh bawa dengan baik....

kekuatan lagu ini pada aku terletak pada chorusnya...kerana ianya sangat senang untuk di ingati....

"ku tak bisa melupakan
kisah cinta kau dan aku
ku tak bisa menyayangi
selain dirimu
ku tak bisa menghadapi
hari mendatang tanpamu
ku tahu ini benar berlaku
inilah kenyataannya"
memang jiwang giler part chorus ini...memang sangat kena dengan jiwa mereka-mereka yang hangat bercinta...lagi-lagi bila orang yang dah putus cinta ataupun cinta tak kesampaian...memang sesuai dengar lagu ini...

dan yang pastinya...lagu ini memang kena dengan aku....ianya menggambarkan apa yang ada dalam isi  hati aku sekarang kepada DIA....

kerana bagi aku...aku hanya mahu DIA yang terakhir dalam hati aku...sebab aku tak mahu untuk mencintai orang lain selain DIA...penat sebenarnya mencintai...sebab itu aku mahu DIA yang terakhir....sebab aku tak mahu lagi untuk jatuh cinta...

dan aku hanya mampu untuk terus berdoa yang aku dan DIA akan di satukan bila tiba masanya...insyallah

semua terpulang kepadaNYA...

: )

sekian


1 pengkritk ceritera duniaku:

Frodo Baggins said...

hahahhahhaa
dah lama x dgr lagu jac
kank wa layan kat utube ...
lirik cam best



>>___<<

Popular Posts

Popular Posts since May 2010