Thursday, June 10, 2010

Menyesal...





Ressa Herlambang-Menyesal

Semula ku tak yakin
Kau lakukan ini padaku
Meski dihati merasa
Kau berubah saat kau mengenal dia
Bila cinta tak lagi untukku
Bila hati tak lagi padaku
Mengapa harus dia yang merebut dirimu
Bila aku tak baik untukmu
Dan bila dia bahagia dirimu
Aku kan pergi meski hati tak akan rela

Terkadang ku menyesal
Mengapa ku kenalkan dia padamu




Prasasti jiwa:

hari ini, dua kali aku dengar lagu ni dekat radio. sekali semasa on da way pergi lab then kali ke-2 semasa balik dari lab.

lagi ni memang sedih dan mempunyai cerita yang tersendiri. melodi dan liriknya yang simple tetapi di sampaikan dengan cukup baik oleh Ressa Herlambang membuat orang yang mendengar sekali pasti akan tertarik untuk mendengar lagu ini buat kali ke-2 dan yang pastinya ada antara kita yang pernah melalui peristiwa seperti cerita di dalam lagu ini.

bercerita mengenai pengalaman, aku tak lah pernah mengalami situasi seperti ini. tapi pernahlah mengalami situasi yang hampir sama.

sakit hati...semua perasaan ada. tapi aku faham yang dia hanya anggap aku sekadar teman biasa. mungkin dia lebih menyintai dan menyayangi rakan dari sekolah aku itu.

aku dapat tahu bila dia tersalah hantar sms kat aku...bunyi sms tue lebih kurang macam ni...'tolong jangan beritahu jumain yang kita sudah couple..." macam tu lah...mungkin time dia nak hantar sms tu minda dia tengah fikir dekat aku kot...sebab tu boleh tersalah send....hu3 hancur luluh hatiku ketika itu...ha3

namun, selepas beberapa bulan...aku rasa tak sampai setahun pun mereka berdua couple. percintaan mereka putus di tengah jalan....akhirnya dia sendiri yang bagi tahu aku....yang kawan aku tu sebenarnya curang...

apa nak di kata, bila si lelaki boleh la di katakan kategori mamat yg 'hot' (sebab family dia kaya) kalau biasa macam aku ni mestilah tak ramai yang pandang. sebab itulah tak pernah puas dengan satu. bila tengok perempuan yang lagi cantik mulalah tergoda dan cuba untuk memikat...

aku pun sebenarnya dah malas nak mengungkit cerita lama. sebab bagi aku itu semua adalah pengalaman yang mengajar untuk kita lebih berhati-hati di masa akan datang.

dan aku juga nak minta maaf kan budak perempuan ni sebab aku rasa aku yang lebih-lebih sedangkan dia hanya mengangap aku sekadar teman. sebab cinta itu bukan untuk di paksa ia datang tulus dari hati kan.. : )

tapi aku seronok sebab ada pengalaman seperti ini sekurang-kurangnya ada juga benda yang akan aku ceritakan kepada anak cucu aku...he3

sekarang budak perempuan tu bakal menjadi seorang doktor...bestnya bila parents banyak duit kan...senang je nak sambung belajar untuk course yang kita nak...tapi budak perempuan tu memang pandai juga...result SPM dia pun lagi ok dari aku...tak silap 10A kot...kalau tak silap aku lah...

Good luck buat dia...semoga menjadi doktor yang berjaya...oh impian aku yang tak menjadi nyata...hu3 tapi tak apa...mana tahu suatu hari budak perempuan ni yang sambut kelahiran anak aku...ok jugak...he3 boleh lah dia tengok muka isteri dan anak aku yang comel  ; )

ok lah...apa-apa pun...kisah aku dengan dia kini hanya menjadi kenangan dalam lipatan sejarah cinta aku...he3 

sebab Cinta itu akan hadir tanpa pernah kita duga,
tanpa pernah kita penat mencari,
kerana Anugerah Tuhan ini akan tiba,
bila sudah sampai waktunya : )

dan kini...

aku sedang mencuba untuk terbaik...
buat cinta yang sentiasa buat aku Tersenyum : )


sekian

1 pengkritk ceritera duniaku:

amer @ ijjad said...

sedih dow jumain..sabar kay..ada tu yg tebaik untuk kau.

Popular Posts

Popular Posts since May 2010