Tuesday, July 6, 2010

'coretan' di tembok Penjara Pudu


Prasasti jiwa:

pada ahad yang lepas, aku sempat buat liputan di sekitar Penjara Pudu untuk melihat sendiri keadaan Penjara Pudu tatkala ini.

sememangnya separuh dinding Penjara Pudu telahpun di robohkan dan di bina tembok sementara. aku pun tak faham kenapa perlu di buat tembok baru lagi kalau betul-betul nak robohkan semua. mungkin juga untuk keselamatan daripada Penjara yang sudah tidak di jaga ini daripada di masuki oleh mereka-mereka yang tidak bertanggungjawab.

apa yang pasti, pihak UDA Holdings akan berkompromi seandainya ada pihak yang mahukan Pintu Gerbang Penjara Pudu supaya tidak di robohkan dan di jadikan satu monumen sejarah.

kunjungan aku ke kawasan Penjara Pudu ini adalah nak berkongsi kepada anda semua 'coretan-coretan' yang ada di sepanjang tembok penjara pudu yang menarik perhatian aku untuk berkongsi bersama anda semua.









































kunjungan aku di sambut dengan suasana yang mendung sepertinya ingin memberitahu betapa pilu dan sedihnya nasib Penjara Pudu ini....

sekian...





p/s: tatkala ini Demam melanda diri...hu3 minggu lepas dah demam sekejap...minggu ni dtg blk...hu3 lemah giler badan semalam...macam tau2 jek nak dekat blk UMP....hu3

malam ni lak Piala Dunia 2010 peringkat separuh akhir menemukan Netherlands vs Uruguay....aku harap Netherlands akan ke peringkat Akhir Piala Dunia 2010...go oranje...!

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010