Wednesday, July 14, 2010

Percuma


Samsons-Percuma

Percuma
Semua ini percuma
Bila masih ada air mata
Tak sanggup
Sungguh aku tak sanggup
Jika masih sakit yang kau beri
Berakhir sudah atau aku akhiri saja

Tak mungkin
Tak akan pernah mungkin
Bila masih ada pilu tersimpan
Terjatuh
Dan aku pun terjatuh
Jika masih perih yang tercipta
Berakhir sudah atau aku akhiri saja

Reff:
Aku yang merasakan
Aku yang menyimpan
Aku yang tersakiti
Meski tak kau menyadari
Akankah waktu 'kan menjawabnya

Percuma
Semua ini
Percuma haa...

Percuma
Semua ini percuma
Bila masih ada air mata
Tak sanggup sungguh aku pun tak sanggup
Jika masih sakit yang kau beri
Berakhir sudah atau aku akhiri saja

Back to Reff

Akankah waktu 'kan menjawab nya





Prasasti Jiwa:


Lagu ini adalah lagu dari album terbaru Samsons....lagu ni sangat best bagi aku...seperti biasa...kekuatan sesuatu lagu itu adalah apabila melodi dan liriknya yang bersatu...serta vocal penyanyi yang mantap...

dan lagu ini mempunyai keunikannya yang tersendiri....dan seperti biasa...aku adalah antara mereka-mereka yang sangat menyukai lagu yang berunsurkan balada seperti ini....

dan pasti anda semua tertanya...apa maksud 'Percuma' sebenarnya...? Free kah?

tak...dalam bahasa Indonesia...Percuma adalah bermaksud Useless...ataupun dalam bahasa melayunya sesuatu perbuatan yang sia-sia...

orang sabah pun ada guna perkataan ini....time aku masih berada di Tawau tempat lahirku...kalau tak silap aku memang Percuma ini membawa maksud 'sia-sia'...

bahasa ni kadang-kadang pelik juga kan : )

apa yang pasti....lagu ini adalah salah satu lagu fav. aku...lagi-lagi bila dalam time mood sedih seperti skrg nie...mmg meresap ke jiwa...ha3

ok lah...

selamat mendengar lagu dari Samsons-Percuma...




2 pengkritk ceritera duniaku:

Mr Final said...

siyes.. 1st time dgr dah rase sdp~ melodi die mmg membangkitkan... lirik mencaer kan... thankz 4 sharing!

maoh said...

i love this song

Popular Posts

Popular Posts since May 2010