Tuesday, July 13, 2010

World Cup 2010 milik Spain










lelaki inilah yang berjaya menjadikan
Spain juara baru WC 2010...
Tahniah...

ruben menzahirkan rasa kekecewaannya...
apabila gagal dlm semua percubaannya utk menjaringkan goal....
tapi Ruben mmg hebat!!!
aksi tendangan maut daripada do teng kepada alonso...
mungkin do teng br lepas tgk cite filem 'karate kid' kot....




prasasti jiwa:

apa yang pasti aku seronok menyaksikan Final WC 2010 walaupun dua-dua team bukanlah pasukan pilihan aku...

namun dua team ini sememangnya layak untuk ke final WC 2010...kerana perlawanan yang mengheret sehingga ke extra time...pastinya membuat penyokong2 yang menyaksikan perlawanan yang sgt mendebarkan ini terasa teruja...

mungkin juga...match final ini adalah match yang memegang rekodnya tersendiri apabila menjadi perlawanan yang paling byk kad kuning di keluarkan...

mungkin kerana terdesak untuk merangkul Juara WC 2010...maka permainan yang sepatutnya menjadi perlawanan yang akan bertemu dengan teknik bermain yang hebat bertukar kepada permainan yang sedikit ganas...bukan sedikit tapi banyak la juga...

namun...World Cup 2010 telah banyak membuat aku tersedar mengapa dan kenapa ada sesetengah mereka yang sangat tergilakan Bola Sepak...kerana sukan ini bukan sukan biasa...auranya sangat kuat...

dari aku yang tidak suka tengok bola sepak...malahan bermain bola sepak kini tahu apa itu bola sepak dan juga pemain-pemain ternama dunia yang akau kira sememangnya hebat-hebat belaka....

aku tak malu untuk menyatakan aku kaki bangku ataupun tidak tengok dan mengikuti bola sepak...kerana tidak mengambil tahu mengenai bola sepak ataupun tidak bermain bola sepak bukanlah pengukur kebijaksanaan sesorang itu....memang betul...

tapi kadang-kadang kita perlu untuk mengambil tahu juga...dan itu yang aku lakukan terhadap WC 2010 ini...sehinggakan match yang aku tak minat pun aku boleh lagi gigih tengok...

ramai yang menimbulkan persoalan...yang aku ni tengok bola betul2 ke secara langsung....ramai yang menimbulkan persoalan berbaur kejian..apa aku kesah...

yang penting aku tahu apa yang aku buat....dan aku memang mengikuti perkembangan WC 2010...kerana bagi aku sedikit kerugian andai edisi kali ini aku tidak mengikuti perkembangan sukan yang 4 tahun sekali ini....

ok la...tak perlu nak membebel panjang...apa yang ptg...Spain dan menjadi juara baru WC 2010....Tahniah!!!


sekian.


0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010