Friday, August 13, 2010

SyurgaMu




Ungu - SurgaMu

Segala yang ada dalam hidupku...
Kusadari semua milikMu...
Kuhanya hambaMu yang berlumur dosa...

Tunjukkan aku jalan lurusMu...
Untuk menggapai surgaMu...
Terangiku dalam setiap langkah hidupku...
Karena kutahu hanya kau Tuhanku...

Allahu Akbar...Allah Maha Besar...
Ku memujaMu disetiap waktu...
Hanyalah padaMu tempatku berteduh...
Memohon ridho dan ampunanMu...

Tunjukkan aku jalan lurusMu...
Untuk menggapai surgaMu...
Terangiku dalam setiap langkah hidupku...
Karena kutahu hanya kau Tuhanku...

Allahu Akbar...Allah Maha Besar...
Ku memujaMu disetiap waktu...
Hanyalah padaMu tempatku berteduh...
Memohon ridho dan ampunanMu... 2X...


Prasasti Jiwa:

tanpa kita sedar...Ramadhan sudah pun melangkah ke hari 3...dan tatkala ini banyak perkara yang aku rindukan apabila Ramadhan tiba.

satu-satu kenangan bermain di minda....saat-saat mula-mula berpuasa, kenangan ketika sekolah...hinggalah kenangan berbuka puasa di N3 KK2 bersama rakan-rakan UMP....

pastinya membuat aku rindu yang teramat.

namun setiap yang berlaku itu tidak mungkin berulang...kerana itu kita mesti menghargai setiap yang berlaku agar kemudiannya nanti kita tidak terlalu merinduinya....

namun Ramadhan kali ini sedikit berbeza....

mungkin kerana aku sudah boleh berfikir....yang hidup ini punya satu matlamat...yang harus kita letakkan menjadi perkara asas di dalam kehidupan kita...

semoga...Ramadhan kali ini akan mendekatkan aku kepadaNya...kerana aku amat merinduiNYA...

Tuhan beri aku kesempatan dan keredhaan Mu....untuk menjadi umatMu yang kau pilih : )




p/s: selamat berpuasa semua....

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010