Tuesday, December 7, 2010

Balance Subject



Prasasti Jiwa:

Gambar di atas adalah Balance Subject yang perlu aku ambil sebelum aku boleh bergelar Graduan. tetapi sepatutnya hanya ada 2 subject sahaja yang akan terpapar di dalam Graduation Application.

malang sekali, Subject BAA4031 Seminar Civil Engineering adalah subject yang aku ambil sem ini. dan subject ini adalah subject HL-Hadir Lulus. 

untuk di pendekkan cerita, anda boleh baca entri sebelum  ini di sini...klik

Nampaknya lecturer aku seperti mengotakan janjinya untuk mengGAGALkan aku dalam subject ini di sebabkan ketidak hadiran aku yang bersebab dengan adanya Surat Rasmi daripada JHEPA di sebabakn hari kejadian aku terpaksa pergi ke pertandingan Debat Perpaduan 2010 di Unimap.

yang peliknya, kenapa aku yang di gagalkan sedangkan aku mempunyai surat rasmi daripada JHEPA yang mengatakan ketidakhadiran aku ke seminar tersebut.

ketidak hadiran aku bukanlah sengaja untuk bersuka-ria kesana, tetapi atas tiket untuk berjuang membawa nama Universiti tetapi di sebabkan ada lecturer seperti beliau yang tidak pernah memahami walaupun sedikit sebab musabab aku tidak hadir maka aku di gagalkan (agaknya)

sebenarnya, aku sudah pun menyuruh JHEPA untuk memberi surat khas kepada lecturer tersebut. tetapi aku tidak pasti samada JHEPA sudah membuat surat tersebut kepada lecturer tersebut. sebab aku pun tidak pernah untuk menanya JHEPA sendiri.

aku ingatkan lecturer tersebut tidak akan mengotakan janjinya untuk mengagalkan aku, tetapi tak sangka dia buat betul-betul jugak. memang menguji kesabaran aku.

malangnya, aku dengar cerita seorang member aku yang  tidak hadir ke seminar tersebut kerana mengikuti pertandingan sukan antara fakulti di lepaskan pulak walaupun ada surat MC yang entah dari mana wujudnya. pelik betul.....

esok mungkin aku akan cuba untuk contact PA aku untuk bertanyakan hal ini. kalau benarlah seperti apa yang terpapar ini, maka aku perlu melakukan tindakan yang selanjutnya untuk mengelakkan aku daripada mengulang subject ini dan juga boleh menghalang aku daripada menjalani Latihan Industri tahun depan.

sangat membazir masa dan tenaga serta wang kalau nak mengulang subject ni sem depan. tak berbaloi langsung extend atau mengulang subject yang hanyalah Hadir Lulus! sangat memalukan...

aku bukannya nak cari gaduh dengan lecturer tersebut tapi dia yang mulakan 'peperangan' ini. aku hanya akan lakukan untuk mengegakkan KEADILAN aku yang mana Hak Asasi aku di cabar sebagai seorang pelajar. dan aku perlu untuk bertindak lebih berani untuk menuntut kebenaran sebelum Mesyuarat Senat pertengahan bulan ini untuk mengesahkan result.

aku sedikit kecewalah, bila fakulti aku bertindak untuk mempersetujui untuk mengaggalkan aku subject tersebut. sebabnya, kalau mereka tak setuju sudha tentulah subject tersebut tidak akan terpapar dalam Graduation Application dalam sistem yang menunjukkan subject yang aku perlu ambil sebelum boleh bergelar Graduan.

owh...Tuhan hebat sungguh dugaanMu kali ini. hu3

oklah. aku macam tiada mood nak update lagi, sebab tadi aku dah membebel panjang tapi bila nak post tetiba dia hilang then aku buka balik Edit Post tengok entri ni balik hanya tinggal sekerat dan dia tak save secara automatik...dah la tengah sakit hati, boleh pulak blogspot ni buat hal kan...mmg menguji kesabaran aku kan...hu3

tunggu perkembangan selanjutnya esok or lusa...k doakan yang terbaik untuk aku yer...: )

sekian.




p/s: sesiapa ada contact DatoSaifuddin Abdullah timb. menteri pengajian tinggi?


1 pengkritk ceritera duniaku:

saye kerink said...

Good Luck! eventhough dah 10hari lepas. anyway, so macam mana? dia dah betulkan ke belum??

Popular Posts

Popular Posts since May 2010