Tuesday, December 21, 2010

Episode 1: Perjuangan Terakhir

Alhamdulillah...tatkala entri ini di tulis. secara rasminya perjuangan terakhir aku untuk tahun ini sudah pun sampai ke penghujungnya. Meskipun dugaan dan cabaran yang datang menimpa satu persatu namun aku gagahkan jua untuk menempuhnya kerana aku percaya setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya.

untuk episode 1 ini aku akan ceritakan sambungan entri sebelum ini. mengenai subjek Seminar Civil Engineering. seperti yang aku beritahu, pensyarah aku telah pun menggagalkan aku subjek ini seperti yang aku ceritakan dalam entri sebelum ini.

untuk tindakan selanjutnya, aku terus pergi berjumpa Penasihat Akademik (P.A) aku untuk menanyakan adakah aku betul-betul gagal dalam subjek tersebut. dan bila PA aku cek result aku, memang betul seperti yang aku teka dan duga.

dalam hati, memang geram juga dengan lecturer tue, sangat menyusahkan orang. Tapi nasib baik ada juga lecturer yang support aku dari belakang. Kecoh jugak kes aku ni, 1 fakulti tahu. popular sekejap he3

So, aku pun pergi ke JHEPA untuk menanyakan tentang surat khas untuk lecturer aku tu, samada sudah di hantar atau pun tidak. sebab sebelum ini memang aku dah suruh JHEPA untuk buatkan surat khas yang menyatakan ketidakhadiran aku ke seminar tersebut walaupun memang dah ada surat kebenaran yang aku dah pun beri lecturer tersebut.

dan JHEPA beritahu aku, yang pihak mereka dah lama dah hantar surat tu ke fakulti. Nasib baiklah dapat jumpa staff JHEPA yang memang pernah terlibat dalam Debat juga. Then dia pun call P.A aku untuk menanyakan hal yang sebenar dan macam mana nak selesaikan hal ini.

lepas jumpa JHEPA aku terus jumpa P.A aku balik, then hari tu memang meeting ketua-ketua unit subject untuk bentangkan result student. so P.A aku cakap kena tunggu keputusan meeting tu dulu baru boleh ambil tindakan.

aku pun hanya mampu menunggu keputusan samada aku di LULUSkan ataupun di GAGALkan. selepas aku selesaikan uruskan hal tersebut barulah aku boleh focus on latihan Debat Di Raja yang berlangsung dari 17-22 Disember 2010.

Next weeknya, result tak rasmi dah pun keluar. Maka aku pun gigihkan check result aku....

bersambung...



p/s: baru berkesempatan update entri setelah agak lama berehat beberapa hari di sebabkan komitmen terhadap Debat di Raja 2010.

3 pengkritk ceritera duniaku:

taz said...

Good luck :) semoga lulus.

Ichwana said...

very interesting information....

please read : economic jurnal of andalas university

WanHidayat said...

Juma....semoga kenangan di UTHM akan menjadi abadi di sanubari kita semua...indah!
Selamat menjalani latihan industri....semoga berjumpa lagi...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010