Wednesday, December 1, 2010

Hati cuma satu






Prasasti Jiwa:

setiap manusia yang hidup di muka bumi Allah ini memiliki cuma hanya satu hati. dan hati juga hanya boleh memilih hanya satu pilihan dalam pelbagai pilihan dan cabang yang di berikan oleh Tuhan.

dan dalam banyak pilihan Dia memilih yang lain sedangkan awalan dia memilih aku. dan pilihan ini membuat aku hilang kawalan.

nasib baik graviti bumi masih kuat untuk mengembalikan titik fokus aku pada kehidupan. dan tidak terus tumbang tanpa daya.

kehidupan ini sebenarnya sangat indah. dan indah itu tidak semestinya semuanya manis-manis belaka. yang pahit itu juga indah. kerana ianya mengajar kita erti kehidupan yang mungkin tidak di milik oleh mereka yang tidak pernah melalui fasa 'pahit'. mungkin.

dan satu perkara yang sering kita terlupa, andai perpisahan dua hati kita melihat dari sudut negative pastinya ianya sangat menyakitkan.

tapi cuba kita melihat ianya dari sudut positif, dengan menghayati kata-kata ini,

 "...yang berlalu biarlah yang berlalu, mungkin dia bukan tercipta untuk kamu, dan mungkin yang akan datang pastinya lebih baik daripada Dia, kerana semakin besar dugaan yang di berikan oleh Tuhan, pastinya di pengakhiran nanti Dia akan memberikan yang TERBAIK untuk kita..."

wow...andai benar kata-kata ini, rasa tak sabar untuk mengetahui ending cerita hati ini. tapi hidup bukanlah sudah memiliki bermakna berakhir sudah fasa dugaan. ianya baru sahaja melepasi fasa memiliki secara sah...

dan selepas itu, fasa hidup bersama selamanya sebagai suami isteri pula yang harus di tempuh....see hidup sebenarnya indah....tiada siapa yang boleh menduga apa yang bakal terjadi di depan...

dan 'teka-teki' inilah sebenarnya yang membuat hidup ini indah : ) dan hanya diri kita sahaja pemegang 'kunci' dalam kehidupan seharian kita. nak buka ataupun tidak semuanya bergantung pada kita juga.

dan hadapilah kehidupan ini dengan senyuman : ) kerana ianya cuma satu pinjaman yang bila-bila sahaja akan di tarik buat selama-lamanya olehNya.

sekian.





p/s: On the first page of our story...The future seemed so bright....Then this thing turned out so evil ; (

2 pengkritk ceritera duniaku:

saye kerink said...

oh yeahh. i agreed with u bro. i like the last words.. "dan hadapilah kehidupan ini dengan senyuman : ) kerana ianya cuma satu pinjaman yang bila-bila sahaja akan di tarik buat selama-lamanya olehNya." ;]

DeWi said...

be strong beb!

Popular Posts

Popular Posts since May 2010