Monday, February 28, 2011

Nur Kasih [OST Nur Kasih The Movie]




Lirik Lagu Yassin & Tiz Zaqyah – Nur Kasih [OST Nur Kasih The Movie]
Tiz Zaqyah
Lewat ini ku rasakan
Kasih kian ku dambakan
Resah hati yang ku pendam
Pada takdir dan harapan
Detik waktu dan suratan
Siapa tahu ketentuan
Ku mencari cahayanya
Dalam bayang kegelapan
Tiz Zaqyah/Yassin
Nur kasih
Nur kasih
Nasib hidup dan pilihan
Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan
Dalam maya kesamaran
Nur kasih
Nur kasih
Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi
Nur kasih
Nur kasih
Ya nur kasih
Aku kembali kerana
Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi
Nur kasih
Nur kasih
Nur nur kasih
Nur nur kasih

Prasasti Jiwa:
Filem ni keluar 19 Mei 2011...rasa tak sabar nak menunggu tarikh tersebut untuk menonton kesudahan cerita NurKasih yang menjadi kegilaan rakyat Malaysia...
tapi OST utk filem ni di nyanyikan bersama oleh Yassin dan Tiz sendiri...cubaan yang baik oleh Tiz kerana berani untuk menyumbangkan suara...walaupun ada kekurangan...tapi ok la..xde guna suaru 'mechine' pun...kan...: )
kalau tgk pada video klip ni...korg mesti dah boleh teka kesudahan cerita Nur Kasih The Movie...pasti ending yang meruntun jiwa...


arghhh...tak sabarnya nak tgk...hu3


dah berapa kali aku ulang dan ulang...ha3

p/s: tapi lagi bagus klu Remy Ishak yg nyanyi or Yassin sorg je yg nyanyi...mungkin nak bt kelainan tu yg Tiz nyanyi lagu ni...

Thursday, February 24, 2011

Rossa - Ku menunggu





ku menunggu, ku menunggu kau putus dengan kekasihmu
tak akan ku ganggu kau dengan kekasihmu
ku kan selalu di sini untuk menunggumu
cinta itu ku berharap kau kelak kan cintai aku
saat kau telah tak bersama kekasihmu
ku lakukan semua agar kau cintaiku
reff:
haruskah ku bilang cinta
hati senang namun bimbang
ada cemburu juga rindu
ku tetap menunggu
haruskah ku bilang cinta
hati senang namun bimbang
dan kau sudah ada yang punya
ku tetap menunggu
datang padaku, ku tahu kelak kau kan datang kepadaku
saat kau sadar betapa ku cintaimu
ku akan selalu setia tuk menunggumu
repeat reff
haruskah ku bilang cinta
hati senang namun bimbang
ada cemburu dan juga rindu
dan aku tetap menunggu
haruskah ku bilang cinta
hati senang namun bimbang
dan kau sudah ada yang punya
ku tetap menunggu
(aku tetap menunggu) ku tetap menunggu
(aku tetap menunggu) ku tetap menunggu
ku tetap menunggu

Prasasti Jiwa:
tengah bosan tak de kerja kat office, aku pun dgn slumber dgr radio Era (guna headset la)...tetiba lagu ni keluar...tapi mcm pernah dgr lagu ni.
tapi kenapa rossa yg nyanyi pulak, then dgr punya dgr...rupanya Rossa nyanyi semula lagu ni (Ella & Shah - Ku Merindu) tapi dengan style dan lirik dia sendiri la...
tapi serius, aku suka giler lagu ni, lagi2 bila Rossa nyanyi dgn style dan lirik dia sendiri...sgt bermakna buat aku...he3
dan lagu ini buat Dia yang pernah menjadi sebahagian dari hidup aku...sebab aku akan tetap menunggu... : )


p/s: aku tahu, suatu hari kau akan membaca blog ini juga...: )

Tuesday, February 22, 2011

Ziana Zain - Pawana










Pawana aku hadir kini
Mendekati batas usang
Ku terasa salju cinta lalu
Dalam titis-titis hujan
Bagaimana aku harus menghalusi jiwa
Untuk terus hidup dalam nafas suci
Terpaksa aku terbang jauh lagi
Terkadang aku jatuh dan menangis
Terkadang aku rebah tak daya berdiri
Ku gentas bungaan di perantauan
Membalut calar luka hati
Melindungku dari resah yang menghujan



Di saat pilu lara itu kasih
Aku gagahi melangkah
Selagi di rahmati
Aku mengorak harapan
Aku rebah tak daya berdiri
Ku gentas bungaan di perantauan
Membalut calar luka hati
Melindungku dari resah yang menghujan




p/s: suka sgt dgn lagu  ni...; ) vocal yang baik dpd kak Ziana...he3

Friday, February 4, 2011

Maher Zain - Insya'allah versi Malay





Andainya..
Kau rasa tak berupaya
Hidup sendirian tiada pembela
Segalanya suram,bagai malam yang gelap
tiada bantuan,tiada tujuan

Janganlah berputus asa..
Kerana Allah bersamamu..

[chorus]

InsyaAllah... InsyaAllah...
InsyaAllah... Ada Jalannya...

Andainya..
Kesalmu berulang lagi
Bagai tiada ruang untuk kembali
Tika keliru atas kesilapan lalu
Membelenggu hati dan fikiranmu

Janganlah berputus asa...
Kerana Allah bersamamu...

[chorus]

Kembalilah....
Kepada yang esa
Yakin padanya,panjatkanlah doa..
OOoo~ Ya Allah...
Pimpinlah daku dari tersasar
Tunjukkan daku ke jalan yang benar..
Jalan yang benar...Jalan yang benar..
Jalan yang benar...

[chorus]






Prasasti Jiwa:


tengah layan FB...tetiba tengok link lagu Insyallah versi Melayu..aku apa lagi..terus la dengar...nice jugak bila dengar version melayu ni...


tapi memang patut pun Maher Zain nyanyi dalam versi melayu...sebab aku rasa Malaysia memang salah satu tempat peminat Maher Zain yang paling ramai...sana sini orang dengar lagu ni...


semoga dengan versi melayu ni..kita lebih menghayati lirik lagu Insya'allah ni...: )


selamat mendengar...








p/s: orang lain dah lama dengar versi melayu ni..aku je yg br dpt dgr...he3

Tuesday, February 1, 2011

26# Prasasti Jiwa

jika di tanya pada hati ketika ini
ianya sunyi
tak berteman

jika di tanya pada semangat dalam diri
ianya membara
menyala-nyala membakar

aku ingin menjadi sempurna
di mata manusia
namun
kita di ciptakan memang sesempurna anugerahNya
tapi di mata manusia
bukanlah suatu perkara yang 'gampang'
untuk mengindahkan pemandangan mereka
tatkala melihat sifat dan tingkah laku kita

di dunia
ada manusia mengejar keduniaan
ada manusia mengejar hanya akhirat semata
dan ada juga manusia yang menyeimbangkan kedua-duanya
kita tanya pada hati
di manakah kita?

nurkilan ini mungkin sedikit carca marba
ibarat sang ayam mencarik-carik tanah
mungkin kerana terlalu lama
hati tidak bersatu dengan alam maya
berkongsi rasa jiwa
yang sudah tumpah
tak tertanggung

rugi rasanya tidak berkongsi
sebulan berlalu menjadi warga kota
melihat pameran manusia-manusia yang hidup dalam kesibukan
menjalani rutin harian yang membosankan
ciptaan dunia yang manusia sendiri cipta
hanyut dalam pentasnya sendiri

namun apalah daya
kini aku juga menjadi sebahagiaan daripadanya
aku harus terima
ini roda dunia
namun kita jangan pernah alpa
di penghujungnya
ada bekalan yang harus di sedia.

titik

Popular Posts

Popular Posts since May 2010