Wednesday, March 2, 2011

Afghan - Dalam Mihrab Cinta




demi cinta ku pergi
tinggalkanmu relakanmu
untuk cinta tak pernah
ku sesali saat ini
ku alami ku lewati

reff:
suatu saat ku kan kembali
sungguh sebelum aku mati
dalam mihrab cinta ku berdoa semoga

suatu hari kau kan mengerti
siapa yang paling mencintai
dalam mihrab cinta ku berdoa padaNya

karena cinta ku ikhlaskan
segalanya kepadanya
untuk cinta tak pernah
ku sesali saat ini
ku alami ku lewati

repeat reff [2x]

suatu saat ku kan kembali
sungguh sebelum aku mati
dalam mihrab cinta ku berdoa semoga

suatu hari kau kan mengerti
siapa yang paling mencintai
dalam mihrab cinta ku berdoa padaNya semoga semoga 








Prasasti Jiwa:


lagu ini adalah OST bg Filem Dalam Mihrab Cinta...arahan dan adaptasi daripada Novel nurkilan penulis terkenal indonesia iaitu Habiburrahman El Shirazy...pastinya menjadi filem yang di  nanti-nanti di Indonesia...apatah lagi bagi peminat di Malaysia yang sentiasa mengikuti hasil sentuhan karyawan terhebat ini...


Filem ini di lakonka oleh Dude Harlino (Syamsul) dan Asmiranda (Silvie)...aku pun hanya kenal pelakon lelaki sahaja...pelakon perempuan ni tak pernah nampak pun...


tapi tengok kepada sinopsis rasa macam nak tengok je...he3


synopsis:


Syamsul (Dude Harlino) pemuda 20 tahun-an bertekad menuntut ilmu di sebuah pesantren di Kediri, meninggalkan kehidupannya yang cukup nyaman. Disini ia bertemu dengan Zizi (Meyda Sefira) putri pemilik pesantren yang pernah ditolongnya ketika dijambret di kereta, yang kejadian tersebut membuat mereka jadi dekat. 


Dipesantren ini Syamsul terusir karena dituduh mencuri akibat fitnah sahabatnya sendiri Burhan (Boy Hamzah). Kemudian karena keluarganya sendiri juga tidak mempercayainya, hingga benar-benar membuat Syamsul menjadi seorang pencopet. 



Di tengah kekacauan dan kegelapan hidupnya ini Allah memberikan jalan baginya untuk bertobat dan mempertemukannya dengan Syilvie (Asmirandah) seorang gadis solehah. 
Apakah Syilvie nantinya yang akan berjodoh dengan Syamsul ataukah Zizi yang bakal jadi pendamping hidupnya?








p/s: Ost filem ni best sgt...sgt kena dgn aku...hu3 sedih giler...

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010