Wednesday, March 16, 2011

Pulanglah~











Awi Rafael - Pulanglah

Bukalah mata dan lihat di hadapanmu
Aku berdiri dekat tapi kau tak nampak
Hodohkah aku ‘tuk sering kau campak saja
Apanya yang dia ada yang aku tak ada

Mungkinkah aku yang tidak sekaya
Mungkinkah aku yang tidak bergaya
Haruskah aku pun tetap menantikan mu
Berikan jawapan

Pulanglah sebelum ku runaway
Aku menanti kamu everyday
Aku menunggu dari
Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday
Aku tak ingin, tak perlu
(Aku dah bingung)

Aku berjalan di kota Kuala Lumpur
Semuanya nampak berbeza tapi ku sama

Runaway…
Aku menanti kamu everyday
Aku menunggu dari
Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday
Aku tak ingin, tak perlu

Senilagu & Senikata: Awi Rafael
Hakcipta Senilagu & Senikata: Noh Phrofile Enterprise




Prasasti Jiwa:


aku suka giler lagu nie...comel...walaupun lagu ni lagu merayu kepada kekasih hati untuk kembali...tapi mmg seronok je dgr bila part chorus...he3


pulanglah...sebelum ku Runaway...lalalala~


seronok dgr lagu nie..dan kalau korang nak tahu lebih lagi tentang penyanyi ni...baca bawa nie..:



Biodata Awi Rafael :-
Dari saat anda mendengarkan vokal riff lagu single pertama Awi Rafael yang bertajuk,”Pulanglah”, anda akan dapati ‘singer/songwriter’ muda ini mempunyai musik identitinya yang tersendiri. Apabila bab korus lagu tersebut dinyanyikannya, sudah tentu para pendengar tidak akan dapat melupakan ‘hook’nya yang sungguh menarik dan bersungguh-sungguh. Amat terasa energi yang gembira dan bertenaga dari segi melodi stail dan instrumentasi penulis lagu muda ini.
“Saya berharap untuk memberikan inspirasi kepada para-para pendengar untuk bersifat lebih positive dan gembira dari muzik saya”,kata beliau. ”Menulis lagu adalah satu aspek dalam hidup saya yang sungguh penting dan saya ingin untuk sekadar berkongsi lagu-lagu ini dengan khayalak ramai. Saya berjuang dengan ikhlas untuk mempertingkatkan diri sendiri dalam karya saya, dan insyallah saya akan dapat mencapai impian saya dengan sokongan para-para pendengar dan teman-teman baru”,katanya dengan penuh harapan.
Selain daripada single pertamanya, dapat juga terasa energi yang tulen dan ‘fresh’ untuk empat buah lagu lagi yang dimuatkan di album perdananya yang bertajuk,”RUNAWAY”. Kebanyakan dari kolesi lagu-lagu tersebut ditulisnya sambil beliau merantau dan belajar di Australia,Indonesia dan Singapura.
Lagu “Aku bukan Star” dituliskan untuk para-para wanita yang dikenali beliau waktu dahulu, “Panas” pula adalah sebuah lagu tentang sifat seseorang lelaki yang kadang-kala ganas dan panas darah, sambil pula lagu “Bukankah Aku” dan “Bila Aku Jatuh Cinta” adalah dua buah lagu ballad bernada melankoli dan romantis,penuh dengan tetapan orkestra dan piano.
“Sudah lama saya belajar tentang karya menulis lagu,bernyanyi dan juga tentang cara-cara rekoding di studio, dan tak terlupa juga untuk mencari identiti saya yang tersendiri. Insyallah,saya akan bersedia untuk menceburi industri muzik tanah air ini dan saya akan tetap bersifat optimistik,positif dan berdedikasi untuk terus belajar dan tingkatkan diri,” kata Awi.
Ada sebarang kata-kata terakhir untuk para-para peminatnya? “ Saya berharap para pendengar akan menyokong sepenuhnya single pertama saya,” Pulanglah” dan memutarnya di radio dan akhir kali,terima kasih dengan banyak kerana memberi saya peluang untuk mencapai impian saya dan mengambil berat tentang karier saya juga”,katanya dengan yakin.
Album pertama Awi Rafael direkod dengan sepenuhnya di Kamar Seni Studio, miliknya AG Coco dan Hang Dimas dari kumpulan band fenomena “Hujan” juga ‘co-produce’ album tersebut.
*Album & “Pulanglah” Music video release date : March/April 2011′

1 pengkritk ceritera duniaku:

nabila azmi said...

i love this song too!!!..hehe...selalu dengr n tunggu2 dkt radio sebb xthu sape penyanyinye..

Popular Posts

Popular Posts since May 2010