Sunday, May 8, 2011

31# Prasasti Jiwa

biar sepi dan duka
menyelubungi diri
siang dan malam
terus menghantui

kerana ianya mengajar aku
akan bahgia dan suka

biar tangis dan rintihan
meratapi nasibku
menghakis luka
yang kian parah

kerana ianya mengajar aku
akan senyum dan ketawa

biarlah semua yang aku lalui kini
bukan berpihak padaku
merobek-robek jiwaku
sakit tidak tertanggung

kerana semuanya mengajar aku
erti kehidupan

Langkah yang sempurna
mana mungkin tidak tersadung
walau di bedung
di jaga sayang

kerana yang pahit itu
mengajar kita menghargai
setia bahagia yang pernah kita miliki




Jumain
12.31am
Ahad

Beribu Sesalan (Music video)



Shila,Ning & Jac - Beribu Sesalan


Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri

Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu
Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu
Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi
Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu
Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini
Diiringi
Kisah janji
Dimungkiri
Dimungkiri
Sia-sia ku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu
Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu
Sia-siaku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu
Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu
Beribu sesalanku

Prasasti Jiwa:
tadi tengok AF9...then ada artis jemputan bt persembahan...tak sangka pulak 3 Suara iaitu Jac,Ning & Shila di jemput untuk nyanyi. Then lagu pulak lagu Beribu Sesalan...
dah la faveret aq lagu ni dalam album 3 Suara...memang best giler vocal 3 org nie...Shila dah makin mantap...Jac tak payah cakap la...mmg superb...sgt best mereka nyanyi...
bagi aku..kolobrasi macam ni tak merugikan siapa2 pun..malahan masing2 dapat keuntungan : ) sepatutnya artis2 di malaysia buat banyak2 macam ni...sebab kita sedia maklum industri seni suara kita ni tak besar sgt pun...apa salahnya saling bantu membantu kan...
lagu ciptaan Kevin Chin dan Tinta ini pastinya akan menyentuh tiap jiwa yang mendengar kerana bagi aku Lirik dan Melodinya sangat kuat dan bersatu...apatah lagi vocal 3 suara ini yang cukup2 mantap 
harap-harap lagu ni dapat masuk AJL26...pasti persembahan AJL26 dapat vocal terbaik he3
dan seperti biasa lagu ini sangat dekat dengan aku... : (

Tuesday, May 3, 2011

Maher Zain - Sepanjang Hidup



Aku bersyukur kau di sini kasih
Di kalbuku mengiringi
Dan padamu ingin ku sampaikan

Kau cahaya hati
Dulu ku palingkan diri dari cinta
Hingga kau hadir ubah segalanya
Oh inilah janjiku kepadamu
reff:
Sepanjang hidup bersamamu
Kesetiaanku tulus untukmu
Hingga akhir waktu kaulah cintaku cintaku
Sepanjang hidup seiring waktu
Aku bersyukur atas hadirmu
Kini dan selamanya aku milikmu
Yakini hatiku kau anugerah Sang Maha Rahim
Semoga Allah berkahi kita
Kekasih penguat jiwaku
Berdoa kau dan aku di Jannah
Ku temukan kekuatanku di sisimu
Kau hadir sempurnakan seluruh hidupku
Oh inilah janjiku kepadamu
Sepanjang hidup bersamamu
Kesetiaanku tulus untukmu
Hingga akhir waktu kaulah cintaku cintaku
Sepanjang hidup seiring waktu
Aku bersyukur atas hadirmu
Kini dan selamanya aku milikmu
Yakini hatiku bersamamu ku sadari inilah cinta
Tiada ragu dengarkanlah
Kidung cintaku yang abadi
Sepanjang hidup bersamamu
Kesetiaanku tulus untukmu
Hingga akhir waktu kaulah cintaku cintaku
Sepanjang hidup seiring waktu
Aku bersyukur atas hadirmu
Kini dan selamanya aku milikmu
Yakini hatiku
Prasasti Jiwa:
dalam banyak2 lagu Maher Zain..lagu For The Rest of My Life adalah lagu yg paling aku suka...dan tak sangka ada juga versi dalam bahasa...
seronok giler dapat dengar dalam versi bahasa...sebab lagu ni penuh dengan jiwa yang mendalam...hu3 bisa buat runtum jiwa ha3
Nasib baiklah aku solo molo lagi....kalau aku ada kekasih hati...mmg lagu ni aku nyanyi sampai kitorang kahwin hingga ke akhir hayat...giler jiwang wei...he3
sekian~


Popular Posts

Popular Posts since May 2010