Monday, December 19, 2011

43# Prasasti Jiwa




TerBodoh dgn perasaan sendiri
memang memalukan
Terasa menikam-nikam Hati
lalu sendiri merawatnya

Pedih!

Biarlah malu ku simpan sendiri
Biar Tuhan saja tahu
betapa aku sangat 'perasan'
melayan jiwa tak bersahut


Faizal Tahir - Buta




Mampukah dirimu bertahan begitu
Benarkah begini mahumu terus sembunyi
Untuk apa selama ini
Diriku yang selalu disini
Butakah kamu
Bukan tak pernah ku memberi kata, ku kan ada
Bukan tak pernah ku memberi rasa yang sempurna
Takkan lagi ada yang sepertiku
Kau kan sedar terlewat dan sesal
Mampukah jantungmu menahan semua
Sedarkah perit pun tak perlu biar ku hapus
Untuk apa diriku ini
Yang mampu kau terus punyai
Butakah kamu
Bukan tak pernah ku memberi kata, ku kan ada
Bukan tak pernah ku memberi rasa yang sempurna
Takkan lagi ada yang sepertiku
Kau kan sedar terlewat dan sesal
Luruh keringat bertahan
Hati jiwaku serahkan
Terabai tersisih jauh
Tuhan tolong buka mata hatinya
Buka mata aku didepanmu
Buta! Buka mata! Aku kan ada!
Bukan tak pernah ku membuat kau rasa sempurna
Bukan tak pernah ku memberi semua yang ku ada
Takkan lagi ada yang sepertiku
Kau kan sedar terlewat dan sesal
Ataupun ku yang buta


Prasasti Jiwa:

Akhirnya, Faizal Tahir telah mengeluarkan single terbaru beliau iaitu Buta...sgt excited! he3

Giler..lirik lagu ni memang sgt kena dgn jiwa aku saat ini...hu3

Untuk kamu...aku pasti kau tahu!



Friday, December 16, 2011

Part 2: Prebiu AJL 26



Prasasti Jiwa:

Ramai yang sudah  mengetahui senarai 12 lagu terbaik yang bakal bersaing dalam Anugerah berprestij iaitu AJL 26 yang bakal berlangsung pada 29 Jan 2012.

dalam senarai 12 lagu tersebut ada suara-suara yang tidak berpuas hati kerana artis muda iaitu Najwa Latif yang mempertaruhkan lagu Cinta Muka Buku layak untuk bertanding ke peringkat akhir lantas menidakkan peluang beberapa lagu yang lebih 'popular' dan 'bagus'.

pada awalnya aku juga menidakkan kejayaan artis muda ini ke peringkat akhir, kerana bagi aku ada beberapa lagu yang lebih layak untuk tersenarai dalam 12 lagu terbaik untuk AL 26.

namun melihat dan menilai kembali lagu ini serta bakat besar yang di miliki oleh Najwa Latif membuat aku 'terpaksa' bersetuju atas keputusan juri untuk separuh akhir yang di ketuai oleh Azhar Borhan.

Kata Azhar lagu Cinta Muka Buku menempahkan diri ke peringkat akhir di sebabkan lagu ini yang ringkas dan catchy. Memang ada betulnya juga. Mengambil contoh lagu Keliru nyanyian duet Ajai dan Nurul yang mana pernah menjuarai AJL juga mempunyai elemen sama dengan lagu Cinta Muka Buku iaitu ringkas dan catchy.

Siapa tahu, kejutan bakal berlaku sekali lagi seperti tahun lepas apabila lagu 'underdog' iaitu Tolong Ingatkan Aku nyanyian Ana Raffali di angkat menjadi Juara AJL.

Apa yang pasti, kelahiran artis muda seperti Najwa Latif menunjukkan perkembangan positif dalam Industri Muzik Tanah Air. Sememangnya kita memang memerlukan artis muda berbakat seperti Najwa.

Dengar saja lagu-lagu baru beliau, simple dan sedap di dengar. seperti Kosong, I Love You, Sahabat dan Carta Hati yang kini tengah hits di corong-corong radio sekarang.

tak percaya? boleh pergi dengar dekat Youtube sekarang.

Semoga Najwa Latif berjaya mempersembahkan lagu Cinta Muka Buku dengan baik di pentas Final nanti. Hanya satu nasihat buat Najwa Latif untuk pergi ke kelas Vocal untuk meningkatkan mutu vocal beliau. Ya lah ramai yang juga komen pasal vocal Najwa ini kureng sikit.

itu je, All da best buat Najwa Latif...walauapapun anda sememangnya berbakat!

Sekian.





Sunday, December 4, 2011

Part 1: Prebiu AJL 26



Prasasti Jiwa:

Akhirnya semua persoalan dan teka-teki serta kontroversi tentang siapakah yang bakal dan layak untuk menggantikan Anuar Zain untuk bertanding di Separuh Akhir Muzik-muzik ke-26 akhinya telah terjawab.

dan sememangnya pilihan pemilik lagu ini memilih Jaclyn Victor untuk menyanyikan Lagu Terbaik 2011 ini adalah satu pilihan yang tepat.

Jaclyn telah menyanyikan lagu tersebut dengan gaya beliau yang tersendiri dan sangat best bagi pendapat akulah. Mungkin ada yg lebih gemar jika Anuar Zain menyanyikan lagu ini untuk pertandingan sebesar AJL tapi kita juga perlu menerima keputusan Anuar Zain untuk tidak mahu bertanding.

namun, Tahukah anda Anuar Zain pernah terkucil ketika bertanding di AJL 19 dengan lagu Keabadian Cinta

Ini adalah video tersebut:



jika anda dengar di minit 3.13 anda pasti akan boleh buat kesimpulan mengapa Anuar Zain tekad untuk tidak mahu bertanding di Anugerah yang gah seperti AJL ini.

kerana kita tahu Anuar Zain adalah antara artis yang sangat menjaga kualiti persembahan beliau. Mungkin ada yang akan berkata Anuar Zain penakut. tapi faktanya selepas AJL 19 ini Anuar Zain jugak tetap memasuki AJL 2004 yang mana turut layak ke peringkat Akhir dengan lagu Semua Untukmu. So andaian ini juga boleh di tolak ke tepi

tapi bagi aku, artis senior dan semahal Anuar Zain ini mungkin tidak memandang ianya sebagai satu kerugian besar dalam karier beliau lagi pun lebih baik beri kepada artis-artis muda yang perlukan publisiti dan pendedahan.

bak kata orang artis senior perlu beri peluang artis junior untuk menyerlah...lagi pun Anuar Zain punya standard sendiri kan...

apa pun pada aku, lagu Sedetik Lebih ini telah meletakkan nama Anuar Zain berada pada satu tahap yang cukup tinggi apabila merangkul pelbagai Anugerah dalam industri hiburan tanah air dalam waktu yang singkat.

kata orang, sesedap mana pun muzik itu tanpa sokongan vocal yang hebat tak sedap juga kan...

Tahniah buat Anuar Zain atas kejayaan berganda ini dan tak hairan jika lagu Sedetik Lebih mendapat tempat untuk AJL 26 nanti...!

Mungkin Anuar Zain punya pendirian sendiri mengapa tidak mahu bertanding untuk AJL kali ini.

yang pasti saingan sengit antara Sedetik Lebih, Awan Nano dan juga Penakut!

nantikan tarikh keramat 29  Jan 2012 yang bakal menobatkan satu lagi lagu terbaik bagi tahun 2011.

sekian.

terima kasih kerana membaca : )


Friday, December 2, 2011

ost Ombak Rindu




Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku
Tuhan aku tahu banyak dosaku
Hanya ingat Kamu kala dukaku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya ‘tuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dariku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung
Hujan bawa air mataku
Yang mengalir membasuh lukaku
Agar dia tahu ku tersiksa
Tanpa cinta dia di hatiku
Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku


Prasasti Jiwa:

tak sabar nak tgk Filem Ombak Rindu!

42# Prasasti Jiwa



Prasasti Jiwa:

...dan kepergiaan itu membuat kita hilang arah!

Popular Posts

Popular Posts since May 2010