Wednesday, August 1, 2012

Antigraviti




Faizal Tahir - Antigraviti



Saat graviti lepaskan ku pergi
Meninggalkan semua terbang ku tinggi
Ku mula semua baru
Bebas berlari
Waktu yang takkan menunggu
Walau jauh ku tetap tunggu
Mahu ku sapu
Mahu berseri selalu
Memikirkan diriku yang memikirkan mu selalu
Antigraviti
Aku graviti aku kamu
Saat graviti lepaskan ku pergi
Meninggalkan semua terbang ku tinggi
Ku mula semua baru
Biarkan bulan bersandarkan bahu
Bintang berlegar di kiri kanan aku
Tetap pulang ku padamu
Jangan dibimbang
Waktuku tak mati sini
Dan ku mula episod baruku
Round ku satu
Mahu kau senyum selalu
Memikirkan diriku yang memikirkan mu selalu
Antigraviti
Aku graviti aku kamu
Saat graviti lepaskan ku pergi
Meninggalkan semua terbang ku tinggi
Ku mula semua baru
Biarkan bulan bersandarkan bahu
Bintang berlegar di kiri kanan aku
Tetap pulang ku padamu
Begitu laju
Menunggu saat bersatu
Nantikan aku
Kembali ke pangkuan mu
Dapatkah kamu menerima aku
Mahukah waktu mengubati segala pilu yang lalu
Aku pulang
Aku pulang padamu
Kembali ku
Kembali padamu
Aku pulang
Aku pulang padamu
Kembali ku
Kembali padamu
Biarkan bulan bersandarkan bahu
Bintang berlegar di kiri kanan aku
Tetap pulang ku padamu
Prasasti Jiwa:
Macam mana aku boleh lupa nak meng'utus'kan lagu baru daripada FT ni. Mungkin ada yang sudah pun dengar tapi buat mereka yang belum dengar, Ini adalah lagu terbaru daripada FT selepas lagu GMG (Go Malaysia Go).
Tapi sebenarnya aku lebih suka muzik dan arrangment daripada lagu GMG tu. Kalau aku jadi artis la, aku akan memilih lagu-lagu bergenre seperti itu. Nampak segar dan moden.
Lagu ini pun tak kurang hebatnya. Bagi aku kekuatan lagu-lagu FT adalah bermula daripada liriknya yang bersatu dengan arrangment muzik. selain vokal FT yang bagus menjadikan setiap naskah beliau sebuah naskah yang berkualiti (meskipun jarang memenangi Anugerah).
dan aku dapat rasakan lagu ini di tujukan buat kekasih hati FT iaitu isterinya sendiri. Jika anda amati bait-bait lirik lagu ini sememangnya di tujukan untuk orang yang tersayang. Yang mahukan kekasih hatinya tidak bimbang akan dirinya, kerana dia pasti akan kembali kepadanya semula.
"...Biar bulan bersandarkan bahu, Bintang berlegar di kiri kanan aku...Tetap pulang ku padamu..."
ok. aku sudah tidak sabar untuk memiliki album terbaru FT! Semoga FT cepat-cepat menghasilkan Album penuh. Jangan pernah rasa mengalah pada industri! Semoga Berjaya FT~


0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010